søker gode tips. + en oppskrift.

Har tappet mitt første brygg(en meget enkel ipa) på flasker. Tiden etter flaskingen har vært usannsynlig lang. Hvor lenge må jeg vente før det er tillatt å jekke en smak og si om kapslene ble tett?

Skal kjøre på med nytt brygg denne uken, drømmer stadig om haandbryggeriets "bestefar" fra i fjor. Er kanskje noe sent ute med å rekke dette til jul? Uansett, jeg har ikke oppskrift på noe som jeg vet ligner. Her ønskes altså tips til noe som kan minne om bestefar eller nissefar og  som jeg ikke er for seint ute med å sette denne uka.

Ønsker også gode tips om kapselpåsetting, da jeg ikke følte jeg fikk helt draget på det med Europris sin tohåndsklemme
 
Fredda_finnmarksvidda skrev:
Har tappet mitt første brygg(en meget enkel IPA) på flasker. Tiden etter flaskingen har vært usannsynlig lang. Hvor lenge må jeg vente før det er tillatt å jekke en smak og si om kapslene ble tett?

Skal kjøre på med nytt brygg denne uken, drømmer stadig om haandbryggeriets "bestefar" fra i fjor. Er kanskje noe sent ute med å rekke dette til jul? Uansett, jeg har ikke oppskrift på noe som jeg vet ligner. Her ønskes altså tips til noe som kan minne om bestefar eller nissefar og  som jeg ikke er for seint ute med å sette denne uka.

Ønsker også gode tips om kapselpåsetting, da jeg ikke følte jeg fikk helt draget på det med Europris sin tohåndsklemme
3 dager, hvis du har karbonert litt varmt (24-25 grader) da er det etter mitt syn legalt å jekke en :) Ved 20 grader, vil jeg tro minst en uke. IPA er ofte best etter 2-4 uker etter mitt syn.
Bestefar har jeg ikke smakt så lite jeg kan bidra med,
Kjøp deg en bordkorker med en gang, har du tenkt å flaske øl fremover er dette utvilsomt en svært god investering.
 
[/quote]3 dager, hvis du har karbonert litt varmt (24-25 grader) da er det etter mitt syn legalt å jekke en :) Ved 20 grader, vil jeg tro minst en uke. IPA er ofte best etter 2-4 uker etter mitt syn.
Bestefar har jeg ikke smakt så lite jeg kan bidra med,
Kjøp deg en bordkorker med en gang, har du tenkt å flaske øl fremover er dette utvilsomt en svært god investering.
[/quote]

Smaker på Torsdag! Enkel bordkorker bestilt :)
 
Hopper inn her og spør hvor jeg får kjøpt bordkorker? Er det betraktelig bedre enn en tohåndskorker? Hvor mye koster de?

Takk på forhånd.
 
Zodaa skrev:
Hopper inn her og spør hvor jeg får kjøpt bordkorker? Er det betraktelig bedre enn en tohåndskorker? Hvor mye koster de?

Takk på forhånd.
tror alle bryggebutikker har slike.
tillfeldig side : http://www.bryggselv.no/products/handkorker-bordmodell
 
Og det blir en drøm å flaske etter du har fått den. Har en tohånds som reserve. Håper aldri jeg må bruke den igjen.
 
Tilbake
Topp