Speidel - nokre refleksjonar

Eg har brygga 2 gonger no. Irish stout og kølsch. Eg har berre kjørt standardprogrammet på speidelen på begge og har ikkje gjort noko justering av kvern. For stouten fekk eg ikkje tak i irish ale gjær som eg bryggja med sist så eg måtte bruka english ale. Eg synes kanskje den blei litt tynn i smak i høve til den eg laga i 3 kjelarskonseptet. Eg skalerte berre oppskrifta mi på volum.

Kølschen - eller rettare sagt a la kølsch - kjem seg men den må lagrast ei stund til. Hallerthauer mittelfruh var iallefall ikkje dumt samans m tettnang.

Har kjøpt meg kort maltrør slik at eg kan brygga litt mindre for å få kontroll med den. 50 liter er mykje - veit ikkje heilt kor eg var då eg gjekk for 50 literen.. Men eg har no ein god del 20 liters speidlar ståande her så eg kan alltids byta til ein av dei om eg finn ut at 50 er for mykje.
 
Idag bryggjer eg i 20 L speidel. Har brygga ein belgisk stout før som kanskje vert drikkandes til helga - vi får sjå.

idag bryggjer eg ei oppskrift på eit belgisk maltøl med flott raudfarge der det berre er 3,5 kg malt i maltrøret. Dermed er det gode kollapsmulighetar så eg har laga meg ei løysing for å halda øvre maltrøret i posisjon ca. 1 cm over maltsenga - i praksis nokre små rørbitar med forskjellig lengde som eg tilpassar. Mine 15 mm rustfrie rør passar eksakt rundt stanga som låser maltrøret.

Det kom også snikande ein ide om eit alternativ til røring i maltsenga som eg lurer på å forska litt på når eg får tid.
 
Normalt er det ikke egentlig nødvendig å røre i maltsengen, selv om du nok kan få et par prosent ekstra utbytte på den måten. (Mitt alternativ er altså å la være.)
 
Jeg har 50l speidel av gamle typen og jeg må røre ska jeg få god utbytte. Har testet flere ganger med og uten røring...

Får ca 010-15 dårligere utbytte fra malt hvis jeg ikke rører og på øl som skal være ca 4,7-5 %.. Men hver gang jeg rører så får jeg ønsket OG. Då blir da fort mer en noen prosenter.

Men synest at det er merkelig at det er så store forskjeller på speidel blant brukere.. Noen får god utbytte uten å røre, mens noen er helt avhengig av å røre for å komme i mål.

Easybrew
 
Kanskje det har samanheng med kor fint maltet er malt ? Og om det f.eks. vert brukt noko tilsetningsstoff. Eg gløymer alltid å tilsetja det meste - både vassjustering og fellingsmidlar - det kjem eg vanlegvis på etterpå. Men eg vil jo tru at f.eks. PH skal spela litt inn? om eg har lest rett i bøker eg har snusa i.
 
Hmm, her har vannet en ph på mellom 6,8-6,9 og jeg har ikke satt meg inn i hvilken ph som er bra for ale eller lager. Ettersom jeg forstår er det 2 forskjellige pher en må sikte seg inn på etter hvilke øl en lager.

Kverner malten på ca 1.1 mm men lurer på å kverne finere da jeg ser en del som får god itbytte på 0,9.

Men det er vel 1,2 som er anbefalt for speidel

Easybrew
 
Blir å fordjupe seg i det når jeg føler at jeg har full kontroll på alle andre områder ..

Mener på at det ligger en artikkel skrevet av gahr i medlemsseksjonen som skal være meget god...
 
Tilbake
Topp