Spørsmål om Jula sin pakkevekt

Thorgrim Skreosen

Norbrygg-medlem
Jeg vurderer å skaffe meg denne vekta for å måle vann/vørtermengde i herms systemet mitt. Tenkte å bruke vekten til å måle over tid. F.eks. Ved skylling vil jeg ha den under kokekjelen og stoppe skylling når det er riktig volum/vekt.

I bruksanvisningen på jula.no står det at det kommer en feilmelding hvis ikke vekten har stabilisert seg etter 20 sek.
Da ser jeg for meg at dette ikke vil gå.
Noen som har den og testet dette ut?
 
Jeg bruker denne vekta til å veie inn vann og malt før mesk, og volum i kokekjelen.. Til dette funker den veldig bra :)
Har også prøvd å bruke den ved kontinuerlig skylling, men den har en tendens til å henge seg, samt slå seg av før ønskelig.. Her funker den ikke optimalt.

Håper dette ga deg noen svar :)
 
Løver skrev:
Jeg bruker denne vekta til å veie inn vann og malt før mesk, og volum i kokekjelen.. Til dette funker den veldig bra :)
Har også prøvd å bruke den ved kontinuerlig skylling, men den har en tendens til å henge seg, samt slå seg av før ønskelig.. Her funker den ikke optimalt.

Håper dette ga deg noen svar :)

Det samme har vi funne ut.  Den er grei til å måle opp vann og malt. Men ein må følge litt med då den stopper / heng litt av og til. Og ved lenger bruk slår den seg av.

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
 
Mange takk for svar  ;D

Da er nok ikke denne vekten for meg. Må nok opp i noen dyrere vekter da.
Ser de har flere på digitalvekt.no.

Evt. Så funker den hjemmelagde bryggespaden med graderinger fint. Bare gøy med masse dubbedingser >:D
 
Det som er litt skummelt med slike vekter som skrur seg av etter en viss tid er at når man skrur de på igjen så er de ikke tarert lenger.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Kristian Skreosen skrev:
Mange takk for svar ;D

Da er nok ikke denne vekten for meg. Må nok opp i noen dyrere vekter da.
Ser de har flere på digitalvekt.no.

Evt. Så funker den hjemmelagde bryggespaden med graderinger fint. Bare gøy med masse dubbedingser >:D

Hva med et sikteglass?

Brewhardware.com har mange fine. Har selv bestilt meg to derfra. Frakten ble jo mer enn det de kostet men.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Audun F skrev:
Hva med et sikteglass?

Her trengs det sårt en innføring i hvordan en vekt kan erstattes med et 'tjuvtitteglass' i bryggeprosessen.

Et siktaglass kan selfølgelig ikke erstatte en vekt på alle måter. Hvis det var det du ment  ;)

Hovedgrunnen til at jeg ville skaffe meg denne vekta var for å beregne vann/vørtermengder.

Har absolutt vurdert sikteglass. Det er dette jeg helst ønsker. Har bare veldig dårlig erfaring med bestilling  av glassvarer fra Uniten.
Noen som vet om dette er å skaffe i Norge?
 
Kristian Skreosen skrev:
Audun F skrev:
Hva med et sikteglass?

Her trengs det sårt en innføring i hvordan en vekt kan erstattes med et 'tjuvtitteglass' i bryggeprosessen.

Et siktaglass kan selfølgelig ikke erstatte en vekt på alle måter. Hvis det var det du ment  ;)

Hovedgrunnen til at jeg ville skaffe meg denne vekta var for å beregne vann/vørtermengder.

Har absolutt vurdert sikteglass. Det er dette jeg helst ønsker. Har bare veldig dårlig erfaring med bestilling  av glassvarer fra Uniten.
Noen som vet om dette er å skaffe i Norge?
:bank2: Selvsagt. Hadde låst hjernevinningene på vekt, og ikke volum.
 
Kristian Skreosen skrev:
Audun F skrev:
Hva med et sikteglass?

Her trengs det sårt en innføring i hvordan en vekt kan erstattes med et 'tjuvtitteglass' i bryggeprosessen.

Et siktaglass kan selfølgelig ikke erstatte en vekt på alle måter. Hvis det var det du ment  ;)

Hovedgrunnen til at jeg ville skaffe meg denne vekta var for å beregne vann/vørtermengder.

Har absolutt vurdert sikteglass. Det er dette jeg helst ønsker. Har bare veldig dårlig erfaring med bestilling  av glassvarer fra Uniten.
Noen som vet om dette er å skaffe i Norge?

Brewhardware sine "glass" er av polykarbonat, altså en type termoplast.
 
Tilbake
Topp