eirikand skrev:Jeg har ei pakke fra Wyeast her , en ale gjær. Jeg lurer på om jeg kan brygge med kun spraymalt + spesialmalt? Går dette ?
eirikand skrev:Hehehe.. Humle har jeg nok av, har du en oppskrift på lur, eller så blir det en eksperiment øl her. Hvor mye tilsvarer 1 kg spraymalt forøvrig? Holder det med en kg til 23 liter??
Har du knust eller uknust malt? Det betyr en del for utbyttet du får av den. På 23l må du nok belage deg på å bruke mer enn 1kg Spraymalt som base i oppskriften.eirikand skrev:Ok. Takker for en usedvanlig kjapp respons forøvrig, men Hvor mye spesialmalt bør jeg ha oppi for å øke i tilfelle?
eirikand skrev:Ok. Åssen mini mesker jeg a? Dette blir jo et reint eksperiment brygg i alle tilfelle så her blir det litt kreative løsninger under hele prosessen. ;D
Eduard skrev:Den vil gjøre susen! Men husk å lage noen slags filter i bunn, med f eks en gjennomføring gjennom kjølebagen, eller med hevertfunksjon. Se bl a her: http://norbrygg.no/forum/index.php/topic,3801 (eller søk på 'kjøleboks', 'kjølebag' og 'skroggjennomføring' på forumets hovedside).