standard på brukte korneliusfat

Hei

Har ikke så mye erfaring med å kjøpe bruktekornelusfat og derfor lurer jeg på hva folk oppfatter som minste standard for et brukt kornelusfat.
Har kjøpt kun ett brukt fat tidligere, men ble litt skuffet når jeg så forfatningen på det. Fatet fungerer rent teknisk, men hodet (gummidelen/håndtakene) og bunnen var løsnet fra selve fatet (ikke i den grad at de falt av, men slik at det f.eks ikke kan løftes i den ene siden i fare/frykt for at hele toppen skal revne). Er et slik brukt-fat under en akseptabel standard? Hva mener dere andre som har noen flere bruktfat-handler i ryggsekken?
 
Nei, dette høres ikke bra ut. Vi pleier å akseptere at fatene kan ha en liten bulk eller to, eller ha noen skrammer eller tape som ikke så lett lar seg fjerne. Noen ganger er de ikke skikkelig rengjort. Men de skal generelt ha nye pakninger og holde på trykket når du fyller på CO2. De ska definitivt la seg løfte etter håntakene uten at du har følelsen av at de faller fra hverandre.
 
Litt usikker på om jeg skal "henge ut" noen her? Kan jo være snakk om en glipp fra selgers side også....
Har uansett hatt fatet en liten måned nå, så det begynner vel å bli litt for lenge siden jeg kjøpte det til at jeg kan klage. Uansett greit å vite til neste gang, at det ikke er akseptabel standard.

Takker for innspill.
 
Hvis det er en av de "vanlige" norske forhandlerne, tror jeg de er interessert i at du gir dem tilbakemelding. De er noek ikke interessert å få misfornøyde kunder. Servicen er upåklagelig hos alle jeg har vært og er i kontakt med (Maltbua, Petit, Vin og Bar).
 
Har 1 fat som begynner å bli slitent i liminga, noen som har erfaring med å få det i stand igjen?
Samme problem her, gummien oppe og nede begynner å slippe.
 
Fikk et tips av en kompis som jobber som tømrer : Tech 7 - en fugemasse de bruker i byggebransjen og skal vist nok lime det aller meste, uten problem - også metall/gummi. Har ikke brukt det selv så jeg kan ikke garantere at det funker til vårt formål. Tech 7 kan kjøpes på Jernia.
Stoffet skal vist lime så bra at de i enkelte tilfeller bruker det fremfor spiker/skruer....
 
ville nok gå for Trans 7..  da dette er en transparant versjon av Tec 7 som faktisk er godkjent for bruk i operasionstuer på hospitaler....  og det limer som fy....
 
Gahr skrev:
Hvis det er en av de "vanlige" norske forhandlerne, tror jeg de er interessert i at du gir dem tilbakemelding. De er noek ikke interessert å få misfornøyde kunder. Servicen er upåklagelig hos alle jeg har vært og er i kontakt med (Maltbua, Petit, Vin og Bar).

Har også bare opplevd god service hos disse - men det er ingen av de jeg har fått dette fatet fra. Hva service angår så har også de jeg kjøpte fatet fra også vært gode, men jeg har ikke tatt opp dette med ødelagt fat, da jeg umiddelbart tenkte at "ja, ja - fatet er jo brukt...".
Mulig jeg tar kontakt og forhører meg hvordan de stiller seg til dette, men mest sannsynlig prøver jeg å lime det med tech 7 el.l. og ser om det funker :)
 
Vet ikke hvordan du har handlet, men jeg for min del fikk en forsendelse fra USA.
Jeg tror neppe selger mente å sende et "ødelagt" fat (Bare litt bulkete, blant annet i bunnen slik at gummifoten kan virke som løsner).
Her er jeg hellig overbevist om at det var transportskade.

Uansett tror jeg selger er i modus for å gjøre opp for seg. Ingen er tjent med negativ omtale. :)

Lykke til!
 
Tilbake
Topp