Stativ til GF og skyllevannskjele

Har prøvd å finne tegninger av et slags stativ eller reol type til GF. Mulig det allerede ligger en tråd her inne, men jeg klarte ikke finne noe. Mener jeg har sett noen bilder et sted. Noen som har noe?

Kunne tenke meg å bygge et stativ med hjul på. Der grainfatheren står i midten. Og skyllevannskjelen står litt høyere oppe. Samt en hylle i mellom der man kan sette motstrømskjøleren. Slik at dette passer perfekt på avstanden når man skal koble på slanger osv under kjøling.

Hadde jo vert genialt om det var en måte å klappe dette sammen på, når man ikke bruker det. Med en type hengsler av noe slag.

La ved et bilde jeg fant på Google av et lignende stativ.
 

Vedlegg

  • EAC3C154-1422-4091-8F41-84D889C4C24F.jpeg
    EAC3C154-1422-4091-8F41-84D889C4C24F.jpeg
    149,2 KB · Sett: 190
Sist redigert:
På homebrewtalk finner du flere slike tråder. Er en for stativ laget i treverk, og en som er to-etasjers mener jeg
 
Det finnes mange (gamle) oppsett hvor mang bruker tyngdekraft for skylling ol. Dette var den tradisjonelle måten å gjøre dette på da det var få gode alternativer og mange brukte gass.
I dag får du kjøpt billige 12v pumper som gjør jobben langt enklere og tryggere. Store tønner med varm veske er ingen spøk...

brew_stand_complete.JPG
 
Tilbake
Topp