Hei fikk min STC-1000 - A400_P Versjon 1.1 i posten i dag, er det noen som har mulighet å flashe den for meg? bor i Lofoten men det er ingen hindring
Jeg fant en side hvor du kunne generere flere profiler via et grafisk grensesnitt, men finner den ikke i farten.Men - når det gjelder profiler - jeg er litt forbløffet, egentlig, over at det ikke har dukket opp en nettside med noe delingsopplegg for gjæringsprofiler ennå.
Du kan nok få til å laste arduino firmwaren inn på et arduino kort og åpne en serieterminal for å flashe STC'en din. Men om du vil hoppe over Arduino så blir det nok litt mer bry, men burde være mulig å tilpasse arduino koden til å kjøre bit banging direkte fra RasPi.Kan den flashes fra RasPi?
Litt seint svar, men tok sin tid å prosessere hele tråden! Siden du spør hva som vil fungere best så ville eg sagt PID kontroll med 4-20mA output og reguleringsventil med 4-20mA input. Men det er ikkje den bililge utgaven. Ofrer du "litt" nerdekoeffisient kan du kanskje kutte kosten litt og tilpasse en rimelig motorstyrt kuleventil, men min er fremdeles work-in-progress..Jeg har fulgt denne tråden med stor interesse. Om ikke lenge skal jeg i gang med å lage glykolkjøleanlegg til mine 300l vvbereder gjæringstanker. Sånn rent bortsett fra Logging, fancy grafer osv hva tror ekspertene vil fungere best til å styre pumpene som skal pumpe glykolen? En PID, eller en stc1000+?
Obs: ønsker å holde lavest mulig nerdekoeffisient på opplegget, da det ikke bare vil være jeg som styrer med dette ( no offence Palle).
Takk for hjelp til flashing, utførlig demo og din gode leskende IPAHadde et hyggelig gjensyn med Frode da han kom innom for flashing av sin STC. Jaggu ble det tid til litt øl også
Jeg har fulgt denne tråden med stor interesse. Om ikke lenge skal jeg i gang med å lage glykolkjøleanlegg til mine 300l vvbereder gjæringstanker. Sånn rent bortsett fra Logging, fancy grafer osv hva tror ekspertene vil fungere best til å styre pumpene som skal pumpe glykolen? En PID, eller en stc1000+?
Obs: ønsker å holde lavest mulig nerdekoeffisient på opplegget, da det ikke bare vil være jeg som styrer med dette ( no offence Palle).