Tanniner

Litt interessant er at Gahr har sagt at han ikke driver med annen form for justering nå (på 7Fjell) enn å tilsette litt kalsiumklorid. (Tror det er i en eller annen tråd her, men er ikke i stand til å huske hvor.)
Stemmer, så den for en stund siden her. Virker ikke som en som tar snarveien, så kanskje det er vi som er for opptatt av å gjøre det innviklet Treffe pH er vel et mål som er viktigere
 
Stemmer, så den for en stund siden her. Virker ikke som en som tar snarveien, så kanskje det er vi som er for opptatt av å gjøre det innviklet Treffe pH er vel et mål som er viktigere

Helt klart. Mange steder er det vel greit å tilsette noe av hensyn til behovet for kalsium, men ellers blir det fort smak av salttilsetningene. En finner vel ut av om en har behov for smaksmessige justeringer - og eventuelt hvilke - etter å ha brygget en del batcher.
 
Hei
er litt usikker på om dette innlegget skal stå her, eller starte på nytt som egen tråd, men temaet er i alle fall tanniner:

Jeg forsøker meg på et hveteøl på svartsurbær. Som har høyt innhold av tannin. Ølet har stått på bæra i 2 mnd nå og skal få stå i alle fall et par måneder til før jeg nærmer meg fatet.
Men hvis det smaker for snerpete, er det da noe jeg kan gjøre for å dempe problemet? Tilsetninger?
 
Tilbake
Topp