Temperaturstyring

Bjarte H skrev:
Johnemann skrev:
Jogeir skrev:
Johnemann skrev:
UT200 kan kun styre kjøling.
STC-1000 har to utganger. en til kjøling og en til varming.
greit å få med seg.
Men man må koble STC-1000 selv.

Jeg bruker da min UT-200 til oppvarming. Kjøper jeg en til og stiller den motsatt kan jeg bruke den til kjøling.
Det er et enklere oppsett enn STC-1000, men kanskje litt dyrere.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Det blir litt vrient tror jeg.
Fordi
Varme: UT-200 (1) slår seg på når den kommer under 17grader (foreksempel17grader)
Kulde:UT-200 (2) slår seg på ... når den kommer under 10 grader.
ser du utfordringen her ?

Det burde fungere knirkefritt. På UTen stiller man "slå på strømmen ved temp x" og "slå av strømmen ved temp y". Hvis man bruker den til kjøling er typisk x større enn y, og motsatt ved oppvarming.
ok :)
Jeg gir meg !  :skitbra:
/John

StoreMy skrev:
Johnemann skrev:
greit å få med seg.

Ikke utganger - brytere
(Kverulerende, men det har vært en del misforståelser om dette)
Brytere? virkelig?  Du har for lite å gjøre på MrMy  ;-)  kan du ikke i din visdom forklar meg forskjell på utgang, rele og  bryter?  slik at det blir helt riktig!    :police:

Johnemann skrev:
StoreMy skrev:
Johnemann skrev:
greit å få med seg.

Ikke utganger - brytere
(Kverulerende, men det har vært en del misforståelser om dette)
Brytere? virkelig?  Du har for lite å gjøre på MrMy  ;-)  kan du ikke i din visdom forklar meg forskjell på utgang, rele og  bryter?  slik at det blir helt riktig!    :police:

Trur Mr.My siktar til at det ikkje er ein utgang det kjem straum ut av, men eit kontaktsett ein sjølv må koble straumen gjennom. Sjølv om du sikkert forstår det har det vore fleire tidlegare som har lurt fælt på kvifor STC'en deira ikkje virkar. Etter litt hjelp fra forumet har det vist seg at den/dei har trudd straumen blir vidarekobla internt i STC'en. Noko som ikkje er tilfelle.
Kontaktsett/brytar altså og ikkje "straumutgang".

Tilbake
Topp