BrewBoy
Norbrygg-medlem
Etter tips her på forumet om å kalibrere termometre, tenkte jeg at det er litt vanskelig å kalibrere glasstermometeret, annet enn notere feilmargin, så jeg testet det i kokende vann og bolle med knust is og vann. Må si jeg ble overrasket, men burde vel ikke bli det da termometeret er kjøpt på Europris. Likevel, jeg stolte litt mer på dette enn på de digitale 20-kroners dingsene fra Ding Dong Feng (het faktisk det). I kokende vann viste glasstermometeret 94 grader, det digitale 99,8, og i isvann viste glasstermometeret 1 grad og det digitale 0,0.
Dette betyr at jeg sanns. har brukt flere grader for høy temp på mesking og skylling på mine 5 første batcher, og at vi kan stole vel så mye på Ding Dong Feng som på Europris. Det betyr og at jeg burde kjøpe meg noe kvalitetsutstyr.
Dette betyr at jeg sanns. har brukt flere grader for høy temp på mesking og skylling på mine 5 første batcher, og at vi kan stole vel så mye på Ding Dong Feng som på Europris. Det betyr og at jeg burde kjøpe meg noe kvalitetsutstyr.
Sist redigert: