Da har jeg mottatt kjølestaven også. Venter på en 6 gallon better bottle som jeg håper er på plass før helgen så skal jeg teste den ut skikkelig.
Nå står den og surrer og går med en 3 gallon better bottle.
Før jeg dro på jobb idag fylte jeg den opp med vann som holdt ca 38 grader, den lå stabilt på 19c som jeg hadde stilt inn når jeg kom hjem 7t senere.
Det var vel den enkle testen, fordi nå var jo tempen på vannet langt over romtemp (21c). Men som bildene viser er tempen nå satt til 10c, og den virkelige testen starter
For å hjelpe den kjappest mulig ned til 10c slang jeg oppi to kjøleelement av enkleste type, lengst mulig unna temp-proben.
Har ikke noe i mot å hjelpe den kjappest mulig ned til ønsket temp, spørmålet er hvor godt den klarer å holde 10c kun ved egen hjelp når jeg først har kommet ditt.
Etter ca 4t har den gått fra 19c til 14c, men kun med et kjøleelement de tre første timene..
Foreløpig konklusjon er vel at dette er ikke noe du kjøper for å ha på en 1-roms hybel. Her i leiligheten blir eneste plass det er mulig å kjøre den 247 på badet. Da får vi to dører i mellom både i stue og på soverom, for den lager støy som en liten flyplass. Ikke like høyfrekvent som når en laptop prøver å ta av, men med litt mer luft pga kraftigere vifte.