Tilkobling regulator

Det er nok lettest å få det tett med å skru flaskekoblingen rett i regulatoren. Hvis det er brukt Loctite, er det lettere å demontere hvis du varmer opp nippelen. Fest regulatoren i en skruestikke med noe i mellom, f.eks trebiter, så du ikke skader den. Tettes med en O-ring, 7x2 eller 6x2.5. Hvis den som er der fra før er helt uskadd, kan du gjenbruke den. Regn med at den må byttes. Anbefaler Loctite i tillegg, men O-ringen tetter bra. Ville ikke brukt gjengetape.
 
Takk alle sammen. Ble etterhvert tett med gjengetape, men lekker fortsatt noe i glipen jeg peker på på bildet. Har aldri vært borti Loctite, men er det noe som kan tette?
 

Vedlegg

  • tmp_15747-IMAG2004-854724603.jpg
    tmp_15747-IMAG2004-854724603.jpg
    82,6 KB · Sett: 82
Bra det ordnet seg! Et spørsmål bare. Hvorfor har du skjøtemutter i mellom regulatoren og stanga? Skulle ikke stanga bare rett inn i regulatoren?
 
Brukte skjøtemutter for å feste stanga på nippelen som allerede var der. Den sitter så hardt at jeg ikke fikk den løs med verktøyet jeg har her, og var redd for å ødelegge. Men ender vel med at jeg skur av nippelen som er i regulatoren, ved å følge oppskriften til Oberstbrau.
 
Loctite er gjengetetting som er egnet til høy trykk.

Modig løsning. Driver du med basehopping også?
 
Hehe, basehopping holder jeg meg unna, vil bare drikke all det gode ølet jeg har lagd, men finnes ikke handy. Co2-regulatorer, Loctite, O-ringer og det ene med det andre er ganske nytt for meg, så beklager dumme spørsmål. Eneste jeg ellers har å forhøre meg med er ansatte på Biltema og Jula, men de vet gjerne ikke mer enn meg...
 
Aha, så den hvite ringen på bildet er pakning? Den var ikke på, men har satt i nå.

Burde virkelig følge med bruksanvisninger for dummies ved kjøp av regulator. Så slipper sånne som meg å basehoppe når man bare vil ha en øl
 

Vedlegg

  • tmp_15747-IMAG20051105486084.jpg
    tmp_15747-IMAG20051105486084.jpg
    79,1 KB · Sett: 69
Jrpp
Aha, så den hvite ringen på bildet er pakning? Den var ikke på, men har satt i nå.

Burde virkelig følge med bruksanvisninger for dummies ved kjøp av regulator. Så slipper sånne som meg å basehoppe når man bare vil ha en øl


Jepp! Stemmer det :) Det bør bli en god del tettere nå!
 
Det var en fyr på ernst nilsen som fortalte meg at "neste gang, dropp gjengetapen, den trengs ikke, pakningen inni regulatoren skal gjøre susen, det er en gasstilkobling"
 
Det var en fyr på ernst nilsen som fortalte meg at "neste gang, dropp gjengetapen, den trengs ikke, pakningen inni regulatoren skal gjøre susen, det er en gasstilkobling"

Hvordan gjør dere det med niplene som dere skrur inn i regulatoren? Er det behov for tetting her?
 
Tilbake
Topp