Tips til billig, stor gryte?

200L kjele til 1395 bols? Hva er det som skjer her egentlig?

Stålprisen er vel ca. 2€/kg på valset, de angir at gryten veier 150 kg (ikke veldig tynt gods mao), her er det noen som har en billig produksjonsprosess og få ledd som ikke bruker tigangeren. Løp og kjøp :)
 
Billig produksjonsprosess er jo ikke alltid bra. Men uansett så er det jo mongobillig. Det er riktignok en enkel kjele uten kran og dill, men RF. Porto og slikt koster jo sikkert skjorta for 150+ kg til norge, men bare kjelen i seg selv er jo grisebillig. Lurer jo på om kvaliteten kan være så dårlig at det er haken?

F.eks Patina som selger vanvittige mengder kjeler, klarer ikke gi deg så god pris selv i "vanlig" bulk. Men de kjelene er gode iallefall.
 
Tja, en ferdig isolert bereder med kolbe og masse dilldall på 200l koster vel drøyt 4200, så bare hylsen for en tredel høres ikke urimelig ut.
 
Billig produksjonsprosess er jo ikke alltid bra. Men uansett så er det jo mongobillig. Det er riktignok en enkel kjele uten kran og dill, men RF. Porto og slikt koster jo sikkert skjorta for 150+ kg til norge, men bare kjelen i seg selv er jo grisebillig. Lurer jo på om kvaliteten kan være så dårlig at det er haken?

F.eks Patina som selger vanvittige mengder kjeler, klarer ikke gi deg så god pris selv i "vanlig" bulk. Men de kjelene er gode iallefall.
Neppe 150 kg
 
Tror de skal være greie. Fikk tips av en kamerat som hadde handlet der til ett av sine bryggeri. Men er litt frakt, så lønner seg nesten å ta det som en tur
 
For den prisen så tror jeg det lønner seg stort å gå sammen noen bryggere, koble på en henger og utnytte lavsesong billettene til Danmark.Er jo ikke toll på varer produsert i EU, bare moms og du får igjen den Danske momsen som jeg tror er 18-20%
Bare pass på å få med EU sertifikat og invoice, alt du trenger

Kjellerup er jo midt Jylland så maks 2 timer fra fergen
 
Jeg har 75 literen fra lund teknikk, som jeg impulsivt heiv i handlekurven når jeg bestilte fat. Den fungerer utmerket til mitt bruk. Bunnen er tynn men for mitt bruk har det ikke betydning, snarere tvert imot, da tynn bunn gjør gassvarming mer effektiv. Kjelen er lett å bære med seg, er godt polert og lett å rengjøre.
 
Jeg har 75 literen fra lund teknikk, som jeg impulsivt heiv i handlekurven når jeg bestilte fat. Den fungerer utmerket til mitt bruk. Bunnen er tynn men for mitt bruk har det ikke betydning, snarere tvert imot, da tynn bunn gjør gassvarming mer effektiv. Kjelen er lett å bære med seg, er godt polert og lett å rengjøre.

Men det kunne høres ut som om den er mindre god til induksjon, da?
 
Kr 2100 er jo nesten samme pris som Bryggselv sin 78 liter. De sender den vel fraktfritt også.
Mener andre skriver den fungerer ok. (E. Michelsen og Jo-Helge?)
 
Sist redigert:
For induksjon ville jeg gått for noe tykkbunnet, de du linker til er vanskelig å se hva det er for noe. Skal du på 3 kjeler eller 2 nå?
 
For induksjon ville jeg gått for noe tykkbunnet, de du linker til er vanskelig å se hva det er for noe. Skal du på 3 kjeler eller 2 nå?

2 x Caso, 1 stk. 36-liter og 1 stk 70-liter. 1 stk liten falskbunn, og meskepose som ekstra filter. Og det er det hele. Jeg driver ikke med kontinuerlig skylling. Så kan jeg veksle på å bruke dem som meske-, vannvarmer- og kokekjele alt etter hvor store batcher jeg brygger. Fleksibelt og enkelt, og med 70-liter'n kan jeg brygge solide no sparge-brygg, også.
 
Du bor jo øst om vannskillet, Roger Jennsen på Kongsberg har i bøtter og spann med militære felt kjøkken. vi leier plass hos han, kan sjekke om en ukes tid når jeg kommer på jobb om det går å lure ut en gryte til formålet. Men du må love å ikke sende den til Eritrea.. er vist noe litt shady der
 
Tilbake
Topp