To nye etiketter... :)

Jeg har laget ølboksetiketter på termisk papir med etikettskriver (sort/hvitt) så langt (tenk fraktetikett fra postkontoret). Har funka greit. Ser OK ut på hvite bokser. Men største problemet er å få de til å sitte på kalde bokser. Limet har ikke særlig lyst til å sitte i det hele tatt.
Jeg ønsker ikke å sette etikettene på boksene først, da de gjerne blir våte av øl og/eller starsan, og da blir etikettene stygge.

Har også fargelaserskriver, som ikke er veldig vanlig. Ser at noen sliter med å få visse typer etiketter til å funke på laserskrivere.
Noen som har forslag til etiketter som funker som juling med fargelaserskriver, og som har bra lim som setter seg på kalde bokser?
 
Jeg har laget ølboksetiketter på termisk papir med etikettskriver (sort/hvitt) så langt (tenk fraktetikett fra postkontoret). Har funka greit. Ser OK ut på hvite bokser. Men største problemet er å få de til å sitte på kalde bokser. Limet har ikke særlig lyst til å sitte i det hele tatt.
Jeg ønsker ikke å sette etikettene på boksene først, da de gjerne blir våte av øl og/eller starsan, og da blir etikettene stygge.

Har også fargelaserskriver, som ikke er veldig vanlig. Ser at noen sliter med å få visse typer etiketter til å funke på laserskrivere.
Noen som har forslag til etiketter som funker som juling med fargelaserskriver, og som har bra lim som setter seg på kalde bokser?
Jeg bruker etiketter fra Topstick med fargelaser rett på kalde fylte bokser, må bare tørke vekk kondens først :p

Jeg kjøper de i fullt A4 format og bruker en papirskjærer fra Clas Ohlson til å skjære ut etikettene da jeg varierer en del på hvor store eller små jeg vil ha dem, men de har også ferdigdelte etiketter hvis en foretrekker det.


 
Jeg har laget ølboksetiketter på termisk papir med etikettskriver (sort/hvitt) så langt (tenk fraktetikett fra postkontoret). Har funka greit. Ser OK ut på hvite bokser. Men største problemet er å få de til å sitte på kalde bokser. Limet har ikke særlig lyst til å sitte i det hele tatt.
Jeg ønsker ikke å sette etikettene på boksene først, da de gjerne blir våte av øl og/eller starsan, og da blir etikettene stygge.

Har også fargelaserskriver, som ikke er veldig vanlig. Ser at noen sliter med å få visse typer etiketter til å funke på laserskrivere.
Noen som har forslag til etiketter som funker som juling med fargelaserskriver, og som har bra lim som setter seg på kalde bokser?
Jeg bruker disse fra ebay:
Sitter som bare det.
 
Hvordan er denne filmen med tanke på å skille film og bakark?
Du må "risse" bakark forsiktig 10-15mm inn fra en side med en skarp tapetkniv uten å gå helt igjennom.
Dra så av den 10-15mm stripa med bakpapir, fest den enden på boksen, og så er det bare å "vrenge" labelen på mens man roterer boksen. Trengs litt trening, men resultatet blir rynkefritt om man gjør det riktig.

Edit: Et lite eksempel
 

Vedlegg

  • IMG_0636.jpeg
    IMG_0636.jpeg
    1,5 MB · Sett: 28
Sist redigert:
Tilbake
Topp