To nye etiketter... :)

Oppskrifta på Brooklyn Lager fant jeg i BYO desember 2011:

ry8ejege.jpg


Jeg så feil på basemalten og lot tørrhumlibga ligge for lenge, men det ligner jo. Neste gang skal jeg ikke starte gjæringa på høyere temperatur (som oppskrifta sier), det skal visst være uheldig.
 
Takker og  bukker.  :skitbra:
kjøleskapet er opptatt med enn annen lager nå, så det blir vel en stund til brygging, men nå har jeg ihvertfall oppskrifta.  :yes:
 
Jeg har brukt Paint Shop Pro, fordi det er det jeg kan. Men kan bruke hva som helst (gimp, photoshop, paint.net etc). Det er bare å leke seg litt, teste ut forskjellige fonter etc. Bildegoogle litt ymse saker og ting som du legger til. Googla f.eks "autumn leaves cartoon" da jeg fant bladene som er brukt her.
 
Får legge ut noen av av sommerens etiketter.
 

Vedlegg

  • IMG_20130414_152416.jpg
    IMG_20130414_152416.jpg
    114,6 KB · Sett: 1.178
  • IMG_20130413_165537.jpg
    IMG_20130413_165537.jpg
    124,4 KB · Sett: 1.177
  • zaasy-a4-1.jpg
    zaasy-a4-1.jpg
    318,2 KB · Sett: 1.192
  • jajajajaja-1.jpg
    jajajajaja-1.jpg
    1,2 MB · Sett: 1.231
Enkel og grei etikett til mitt første BIAB brygg.

Luktet himmels da den ble flasket på torsdag så jeg har noen utålmodige uker foran meg :)

 
Rubber-Duck skrev:
Luktet himmels da den ble flasket på torsdag så jeg har noen utålmodige uker foran meg :)

Hadde aldri orket å ventevis ukesvis. Karboner i romtemp og den er oftest ferdig på 3-4 dager. Mange øl er best når de er helt fersk ... Og så er jo litt av moroa og smake fra tid til annen og se hvordan karbonering og smak utvikler seg  :namnam:
 
Ørnegård skrev:
Rubber-Duck skrev:
Luktet himmels da den ble flasket på torsdag så jeg har noen utålmodige uker foran meg :)

Hadde aldri orket å ventevis ukesvis. Karboner i romtemp og den er oftest ferdig på 3-4 dager. Mange øl er best når de er helt fersk ... Og så er jo litt av moroa og smake fra tid til annen og se hvordan karbonering og smak utvikler seg  :namnam:

Strålende.

Akkurat det jeg ville høre ;D
 
Til å være min første Photoshop-jobb er jeg greit fornøyd... Venter bare på at barna skal lage en logo jeg kan bruke til "micro-nano bryggeriet" mitt...

Edit: musepekeren i teksten, skal selvsagt ikke være der - Gadwin-tabbe :)
 

Vedlegg

  • ScreenShot001.bmp
    576,9 KB · Sett: 942
Enkelt og greit
 

Vedlegg

  • Indian Summer IPA.jpg
    Indian Summer IPA.jpg
    254,7 KB · Sett: 1.595
  • Indian Summer IPA.png
    Indian Summer IPA.png
    200,4 KB · Sett: 1.605
Prøvd på en etikett til mitt første jule-øl. Ikke av det mest fancy slaget, men julestemningen er der. :)

Ingredienslisten var bare for å skrive noe, dersom noen skvetter i taket:)
 

Vedlegg

  • Juleale.jpg
    Juleale.jpg
    285,6 KB · Sett: 1.505
Dæven så mye kule etiketter folk lager! Fikk inspirasjon nå!

Har ikke funnet på et navn til "bryggeriet" mitt enda, så det er litt dårlig med ordentlige etiketter så langt. Planen er å finne på et navn og en enkel og distinkt logo som jeg forhåpentligvis kan bruke i mange år framover - da kan jeg prøve å lage en rød tråd i hvordan etikettene utformes og kanskje også få laget korker på www.bottlemark.com eller lignende. Så langt har jeg bare laget etiketter til de to siste bryggene mine, og det har vært av typen 30 minutters-jobb i Photoshop for å ha noe mer som skiller flaskene fra hverandre enn bare fargen på korken...  :p

svarte_faen-002_1000.jpg


humlemonster02_1000.jpg
 
Tilbake
Topp