Hei, hopper bare inn her
Vis vedlegget 23332
....Har du spurt produsenten.......?
Som vel burde være den beste kilden for informasjon......
Hei, hopper bare inn her
Hvor mange av nye pakkene til whitelabs ferskgjær trenger en på en 25 liters batch med saison, holder det med 2-3 pakker uten starter?
Vis vedlegget 23332
Viss du snur bildet og leser baksiden av pakken finner du svar på alt du spør om 1 pakke skal være nok til 5.5gallon med OG opptil 1.070, Evt kan du finregne med kalkulator og se på hvor mange celler du trenger, disse nye pakkene har over 50% gjenlevende celler på utløpsdato.
Hva er Mr. Malty sin agenda?Om produsenten mente at du trengte tre pakker på 25 liter vørter hadde de vel anbefalt det?
= 3 ganger så mange pakker solgt?
Mr.Malty har vel sin egen agenda?
Så "profesjonelle aktører som lever av å produsere gjær" er ikke ute etter å "promotere sine egne nettsider" og sine egne produkter?Han har vel et varemerke å ta vare på.
For at du ikke skal være i tvil:
Jeg har større tiltro til profesjonelle aktører som lever av å produsere gjær
enn jeg har til selverklærte 'eksperter' som kun er ute etter å promotere sine egne nettsider
slik at de kan tjene penger på trafikken.
Så ja - jeg holder meg til Wyeast og WhiteLabs sine anbefalinger.
Nå er jo Jamil Zainasheff ikke helt en "selverklært ekspert". Han har en god del medaljer i lomma. Men Mr. Malty er gammel. Det finnes andre bryggekalkulatorer basert på annen/nyere research.
Selvsagt er de det.Så "profesjonelle aktører som lever av å produsere gjær" er ikke ute etter å "promotere sine egne nettsider" og sine egne produkter?