Jeg tvangskarbonerer og lagrer på fat som står på 7 grader. Får fint, tykt og passe skum når jeg tapper. Synes likevel det blir lite CO2 igjen i ølet som er igjen i glasset. Hva kan jeg gjøre for at CO2 skal bli i ølet også etter det har kommet i glasset? Ønsker CO2 skal slippe taket når det kommer i munnen for å gi mer friskhet.
- legge til et 45 min meskesteg på 72 grader?
Jeg tvangskarbonerer og lagrer på fat som står på 7 grader. Får fint, tykt og passe skum når jeg tapper. Synes likevel det blir lite CO2 igjen i ølet som er igjen i glasset. Hva kan jeg gjøre for at CO2 skal bli i ølet også etter det har kommet i glasset? Ønsker CO2 skal slippe taket når det kommer i munnen for å gi mer friskhet.
- legge til et 45 min meskesteg på 72 grader?
Da må vel fatet være kaldere enn 7 grader hvis det står på gulvet. Jeg ville ha forsøkt med tynnere eller lenger tappeslange og litt mere trykk da rett og slett.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.