Trenger kassert brannslukningsapp. I Tr.heim. NOHA har ikke..

Bjarte H

Dommer
Hei!

Endelig gikk jeg til innkjøp av 2 * corneliusfat med alt tilbehør , men da jeg endelig skulle ringe NOHA her i Trondheim for å få laget en CO2 flaske, var de tomme. Jeg ringte igjen, og igjen, og igjen... De sier at flaskene kommer helt plutselig, og at det kan gå uker eller dager før de får inn noen, det blir mindre og mindre da de fases ut..

Er det noen som har, eller vet om et sted jeg kan få tak i brukte / kasserte brannslukningsapparat til CO2? NOHA kunne bygge om, men da måtte jeg ha apparatet.

Takker for svar!

Bjarte

Bjarte H skrev:
Hei!

Endelig gikk jeg til innkjøp av 2 * Corneliusfat med alt tilbehør , men da jeg endelig skulle ringe NOHA her i Trondheim for å få laget en CO2 flaske, var de tomme. Jeg ringte igjen, og igjen, og igjen... De sier at flaskene kommer helt plutselig, og at det kan gå uker eller dager før de får inn noen, det blir mindre og mindre da de fases ut..

Er det noen som har, eller vet om et sted jeg kan få tak i brukte / kasserte brannslukningsapparat til CO2? NOHA kunne bygge om, men da måtte jeg ha apparatet.

Takker for svar!

Bjarte

kan dessverre ikke hjelpe deg med apparatet, men hva skulle de ha for ombyggingen?

Jula selger 6 kg. til 299,-
Kjøp et nytt, og skift ut det gamle du har i huset/leiligheten. Det gamle du har er sikkert ikke kontrollert på lang tid, så det kan du bygge om.

A, Jula ja, men det er vel pulverapparat det..? Jeg må vel ha et kullsyreapparat hvis jeg ikke tar helt feil..

Tror det var ca. 600 Noha skulle ha for ombyggingen

Hei

Jeg har tilgang på en drøss gamle co2 apparat. Disse inneholder co2. Men er ikke kontrollert siden 90 tallet(!!!) Noen som vet hvor lenge co2 holder seg?

CO2 er vel CO2 og holder til verdens undergang, og litt til. Bokstavelig!

kkristiansen skrev:
Hei

Jeg har tilgang på en drøss gamle CO2 apparat. Disse inneholder CO2. Men er ikke kontrollert siden 90 tallet(!!!) Noen som vet hvor lenge CO2 holder seg?

En drøss med CO2 apparat  ::)

Hvor er det du holder til kkristiansen? Jeg bruker for tiden et 2 kg apparat, og skulle gjerne hatt et større i tillegg..

Bjarte

Hei

Dette er gamle brannslukkingsapparat! så de må vel bygges om etter kunstens regler.. Men de er på 5-6 kg
Jeg bor i Stavanger

Tilbake
Topp