Trenger noen tips for starting

Hei, :) jeg er nesten helt fersk på dette med brygging. Jeg har prøvd meg på noen tomtebryggprosjekter
men syntes det ble litt døllt å bare blande en liten flaske med masse vann mm. Så derfor vil jeg prøve meg på
ølbrygging.
Det jeg trenger hjelp med nå til å begynne med er hvordan man lager sitt eget bryggeutstyr, jeg er nemlig
rørleggerlærling :skitbra: så jeg har tilgang til gamle beredere i alle størrelser (5-300 liter), deler som ventiler, kraner
kopper-rør, syrefaste rør, fittings, slanger, glødde kopper-rør. Ja, egentlig alt man kan tenke seg.
Jeg kan også hobbysveise rustfritt, dvs at jeg neppe klarer å sveise noe trykk-tett, men sveise sammen to stykker metall.

Så, om noen har noen tegninger eller liknende på brygge-utstyr eller vet hvor jeg kan finne det hadde det vert helt hundre.

Alle tips og tilbakemelding taes i mot med åpne armer  :hadet:
 
I og med at du driver med rørlegging, og sikkert sveising også, så har du jo et veldig godt utgangspunkt for å lage ditt eget bryggeriutstyr. Anbefaler å sjekke en del tråder i dette underforumet: http://norbrygg.no/forum/index.php/board,9.0.html  Der er det mange bilder av andre som også har brukt varmtvannsberedere og lignende for å lage et bryggeri. ;)
 
Jeg vet ikke hvor i landet du er, men før du begynner å bygge utstyr er det nok en fordel å ha sett på noen andre sitt utstyr. En del smak og behag på hva som er best måte å gjøre ting på.
 
Tilbake
Topp