Utsalg av malt og råvarer ellers i Nordland! :-)

Minner om at det er mulig å kjøpe malt, humle, gjær m.m i Nordland til en meget god pris, nærmere bestemt Partyman sitt lager i Mosjøen. Går dere flere sammen om å kjøpe, fåes det nokså billigere enn hos andre nettbutikker! Jeg promoterer dette, slik at vi kan oppholde dette tilbudet her i midt-nord. Vi i Vefsn bryggelaug har kjøpt i stor kvanta og er meget fornøyd! :) Får de nok forespørsler, vil de ordne med at det blir fast utsalg i mindre kvanta i øl-utsalget som er vegg i vegg med lageret. Spre ordet! Ring og meld interesse, eller om dere har spørsmål.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Hei igjenn.  :skitbra:
Som tidligere sagt, blir med! Handler gjerne hos dem/ dere. :biersmile:

Jeg må ta med at det er ikke vefsn bryggelaug som selger råvarer, og heller ikke noe fortjeneste når vi har bestilt sammen med andre. Vi ønsker bare å spre tilbudet videre, slik at vi kan få opprettholde dette lokalt. Jeg vet at det er bryggere utover på kysten, og litt nordover og sørover. Vet at flere av disse bestiller malt via posten, men her har de muligheten til å hente seg råvarer på dagen når det trengs, til en billigere pris også! Hva er ikke bedre enn å kunne sette seg i bilen for å hente alt fra det ene kiloet som en mangler, eller hente en hel sekk eller mer :)

Vil bare gi en honør til Vefsen Bryggerlaug for å fått til dette at vi her på Helgeland har et utsalg av råvarer til ølbrygging.
Flott!  :ilike:

Bryggere i Mo i Rana bør sjekke med Hobbyhuset hvilke muligheter de har for å skaffe malt, siden de selger Partyman varer der. Har pratet med de og det er bare å ta kontakt for pris og levering. Dersom det er etterspørsel nok for malt er det mulig at de tar inn holder dette på eget lager.

Skal til bodø i morgen, så lurer på om det kan være verdt å ta turen innom partyman der? Hva har de av ølbryggesortiment?

Sjekk gjerne og rapoter, når jeg spurte for mange år siden hadde de småpakker med malt, men det er kommet mange ølbryggere i Bodø siden da.

Hei!
Det Partyman har er ikke rare greiene. Det er bare litt småutstyr og slike ølsett. Ikke noe malt. De er mer inntrettet mot vinsetting. Så ikke ha store forventninger til det. På Europris er det samme situasjonen. Kanskje burde man veiledet dem litt! Ellers synes jeg det høres helt utmerket ut hvis noen i fylket selger malt. Fraktprisene fra sør gjør kjøp der lite fristende. Så da handler det bare om å få koordinert en logistikk.
Svein Erik

Oddvar Demmo skrev:
Sjekk gjerne og rapoter, når jeg spurte for mange år siden hadde de småpakker med malt, men det er kommet mange ølbryggere i Bodø siden da.

Tok likegjerne etpar bilde av hylla til partyman:

IMAG0194.jpg

Her er liste over hva Partyman Bodø kan skaffe fra lageret (grossist?), som ligger i Mosjøen. Fåes nok bra mye billigere gjennom forslaget til trådstarter :)

IMAG0196.jpg

Det har skjedd litt der og, hele 25 kg. malt, svinedyrt, uten interesse, greit at d...... og k..... er mote men det er ikke malt. Godt vi har Petit, bryggslv og bryggland.

Edit:
For ikke Bodøveringer så er dette også en sexleke butikk.

Er dette prislisten til PM i bodø?? Det var ikke akkurat goprisen jeg har betalt her i Mosjøen, for den var rimeligere enn å bestille hos andre leverandører i sør.. Bodø -> hmmm..

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Er det rett at det koster 125 kr. for en halv kg spraymalt? Det er jo rett og slett grovt ran...

Her ser det ut som PM bodø har kjørt prisen godt opp. Jeg betalte ca 250kr (+/- type) for 25kg sekk på PM her. Vi var 4 stk som kjøpte noen sekker sammen, så usikker på hva kg-pris hadde blitt i Mosjøen i mindre kvanta. Alt på PM Bodø ser ut til å være det dobbelte av hva vi betalte her.

Da har Hobbyhuset i Ranheimgata malt, noe humle og noe gjær på lager i butikk!
Pris 349,- pr sekk for Weyermann pilsner- og pale malt. De har litt spesialmalt og noen typer humle og et par typer tørrgjær på lager.

Tilbake
Topp