Vakuumpakker til humle

kaarekri

Norbrygg-medlem
Hei,

54d44244-ae94-07f4.jpg

Fandt følgende billigudgave af en vakuumpakker på meny.  Kostet ikke stort. Kanskje en ide til opbevaring af humle?

Fant denne selv på ICA Linderud, men der hadde de bare pakker med poser+pumpe, ikke bare poser, antar det er en glipp, synd å sitte med 20 pumper etter å ha kjøpt noen poser.

Kjøpte en på Meny i Fyllingsdalen i dag. Pakket ned drøye 250 g humleblomst i en av 3-litersposene. Gikk som smurt. Så gjenstår det selvsagt å se hvor godt den holder på vakuumet... Tilsynelatende en fin liten sak, i alle fall.

Fikste meg en slik i dag jeg også. Funka helt greit, men syntes det var dumt at refillene kom i 1l + 3l poser

Odland skrev:
Fikste meg en slik i dag jeg også. Funka helt greit, men syntes det var dumt at refillene kom i 1l + 3l poser

Ja, jeg lurer på hvem som satte meg på idéen...

Odland skrev:
Kan gjenbrukes ja.

Good. for det var noen poser før, som man brukte slik pumpe på, de kunne tildels gjenbrukes, men ikke det hølet der du vakumerte fra sist gang.. så etterhvert har man spist opp posen.

IMG_0504.JPG IMG_0502.JPG Jeg kom over følgende to (se bilder) i dag. Sterkt nedsatt. Har noen noe erfaring med disse, og funker det til humleoppbevaring/forsegling før frysing? Ser at posene kan åpnes og lukkes, det virker jo meget praktisk.

Tilbake
Topp