Varmekabler direkte på gjæringskaret

Eit anna tips er varmefolie til bruk under parkett og laminatgolv. Eg brukar ein bit som er ca 60x60cm tapa på utsida av gjæringspannet. Trur det er 100w pr m2. Min har eg bretta og lagt dobbel. Vis vedlegget 28746
Er du fornøyd med denne løsningen? - Jeg har folie til overs etter gulvlvarme-legging, og er fristet til å prøve dette. Antar at det da vil gi jevn varme over hele gjæringsdunken. Du har antakelig da 0,6*0,6*2*100w=72w totalt?

Min folie har 65w per m2 / 26w per meter folie. med ca 1 meter i omkrets vil jeg ha 26w på en runde rundt, alternativt 52w på to runder.
Jeg har en kjeller med ca 12-13 graders temperatur, og mulighet for å benytte kjøleskap. Har du din øldunk i skap eller utenfor, og hva er i såfall omgivelsestemperaturen din?
 
Jeg vurderer å gjøre som flere her på forumet å bruke "varmekabler" direkte på gjæringskaret med styring fra stc-1000 i kjelleren (som holder 10-15*C avhengig av årstid), for å ha jevn temp ved gjæring av ale.
Men er litt skeptisk til å kjøpe disse fra kina el. pga manglende CE godkjenning..
Har sett litt på de som er tilsalgs hos Jula og Biltema, begge har innebygd termostat og sistnevnte oppgir temp.område(3-10*C).
Noen som har erfaring med disse? Evt, om man kan fjerne/manipulere termostaten på en enkel måte?

Jeg benytter to stk reptilvarmere som jeg har tapet til gjæringskaret med https://www.petworld.no/no/artiklar/varmekabel-15-w.htmlIMG_0756.JPG
Det har fungert flott sammen med en ITC kontroller.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp