Vårøl

Rydin

Norbrygg-medlem
Jeg kjøpte disse etikettene for noen år siden120291370_10157342392516574_2763587723414747702_o.jpg
Både faren min og onkelen min har jobbet i Fredrikstad Bryggeri, det hadde vært moro å brygge en oppskrift som var noe tilsvarene "Vårøl".

Er det noen her som vet hva Vårøl var?
Er etikettene ekte? De føles gamle ut, men krigsskip og fly i V-formasjon? Er det rett etter krigen?

Jeg har mange spørsmål som jeg har stilt flere steder. Håper på noen svar!
 
Utdrag frå førstesida på Fredrikstad Blad 8.november 1966
370125005d274efa7e4ac46ea22de82d.jpg
 
Jeg kjøpte disse etikettene for noen år sidenVis vedlegget 47095
Både faren min og onkelen min har jobbet i Fredrikstad Bryggeri, det hadde vært moro å brygge en oppskrift som var noe tilsvarene "Vårøl".

Er det noen her som vet hva Vårøl var?
Er etikettene ekte? De føles gamle ut, men krigsskip og fly i V-formasjon? Er det rett etter krigen?

Jeg har mange spørsmål som jeg har stilt flere steder. Håper på noen svar!

Kanskje det var en märzen? Det var i alle fall ganske sikkert et undergjæra øl basert på tysk tradisjon.

Nå er märzen riktignok historisk et øl brygget i mars, men sånn smålige hensyn til historiske fakta tok de sikkert ikke i Frerikstad på 60-tallet.

Nå har tyskerne også brygget sterkøl til å drikke våren inn med; maibock. Så det kan jo ha vært et sånt øl.
 
En nederlender jeg kjenner sverger til Lentebier (vårøl direkte oversatt)
Er dette noe det samme som en maibock?
 
Jeg kjøpte disse etikettene for noen år sidenVis vedlegget 47095
Både faren min og onkelen min har jobbet i Fredrikstad Bryggeri, det hadde vært moro å brygge en oppskrift som var noe tilsvarene "Vårøl".

Er det noen her som vet hva Vårøl var?
Er etikettene ekte? De føles gamle ut, men krigsskip og fly i V-formasjon? Er det rett etter krigen?

Jeg har mange spørsmål som jeg har stilt flere steder. Håper på noen svar!
Hehe, det er ikke krigsskip og fly, det er bilde av en skoglinje/skogkant med fugler som flyr over :D:D:)
 
Tilbake
Topp