Vaskemiddel til grainfather

Hei Arne,

Sikker mange forskjellige meninger rundt dette. Jeg bruker ca 55 Gram PWB sammen med 7 til 8 liter vann. jeg sirkulerer i 15 minutter på 55 Grader. tømmer ut og kjører ett par runder med rent vann.

Edit: Rettet skrivefeil.

--TerjeB--

Sist redigert:
Look no further.
Jeg stilte samme spørsmål direkte til Grainfather, og svaret jeg fikk:

You can alternatively use Five Star PBW cleaner.
We wouldn’t recommend using anything else to be honest.

Kind Regards
Estee Slabber
Technical Advisor

Ja, det var nettopp det jeg spurte om. Hva de anbefalte da jeg ikke kunne få fatt i GrainFather sitt eget produkt.
Nesten så jeg mistenker dem for å ompakke PBW og sette sin egen klistrelapp på, i forhold til det svaret jeg fikk.

Kjørte PBW i min GF i helga, litt feiltrykking og andre oppgaver gjorde at vaskevannet endte opp på 84deg før jeg opptaget blemma..
Vaskevannet ble blått,antar det etset godt på kjølespiralen

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kan ikke huske mitt vann ble blått.
Jeg kjører PBW i, og fyrer alt opp til kok. Kjører så PBW gjennom pumpe, kjølespiral og hele skjiten.

Brewshop i Norge selger alt til GF. Også vaskemiddel. Jeg bruker selv maskinoppvask middel av rimeligste sort så det ikke er noe glansmiddel i det. Har fungert bra til meg så langt :)

Jeg kjører PBW i GF´en med vann på 55grader, lar dette sirkulere gjennom kjøleren og den armen man bruker når man mesker.
Tok en ekstra vask i går(ikke bryggedag) lot dette da stå i 6 timer sirkulere før jeg skyldte alt godt med rent vann.

Ble bra det :)

GF sier selv 15L 2 SS med rengjøring og PBW sier 7-14g/l om jeg ikke husker feil.

Er det normalt nok med 2 SS PBW? Kan jo ikke bruke 105-210g PBW hver gang!

Kjørte PBW i min GF i helga, litt feiltrykking og andre oppgaver gjorde at vaskevannet endte opp på 84deg før jeg opptaget blemma..
Vaskevannet ble blått,antar det etset godt på kjølespiralen

Da har du hatt altfor tykk blanding og kobberet har oksydert. Dette er ikke bra for helsa.

Alt be skylt godt ned flere runder med friskt vann, har brukt 8-10g PBW som det står på boksen, men ser jeg bør redusere det betraktelig

Alt be skylt godt ned flere runder med friskt vann, har brukt 8-10g PBW som det står på boksen, men ser jeg bør redusere det betraktelig

I nærheten av kobber og andre mye metaller er pbw nesten altfor sterkt. Det blir som å parkere en russisk ural i nærheten av ei saltbøsse.

Tilbake
Topp