Vaskesett til Speidel

Hallo.
Jeg har bestillt meg speidel 20 i kveld, eller ihvertfall sendt mail om at jeg VIL ha.
Sitter og surrer med en øl og studerer på nett nå om det er noe vits i å også bestille vaskesettet til Speidel?

Sabeltann
 
Min oppfattning etter å ha brukt Speidel en helg for 3 brygg:
Den viktigeste delen der er den tynne "flaskebørsten". Om du kan erstatte den kan du nok klare deg uten.
Den omtalte børsten brukes i rørene til og fra pumpen og mellom vamrellement og sider på kjelen.
Resten av utstyret er "greit å ha", men ikke nødvendig.
 
Ok. Har ikke noen erstattning for den for hånden nå. Tror kanskje jeg rett og slett bestiller det, så er alt på stell. Renhold av Speidelen er etter det jeg kan se ganske viktig? Men syns prisen var litt stiv for et vaskesett. Men det er vel ingen mannshobby uten at det er dyrt og meningsløst....

Sabeltann
 
Rørene ned til pumpa spyler du forholdsvis enkelt gjennom med en slange. De første gangene bør du dessuten åpne pumpa, for å forsikre deg om du du får gjort den rent skikkelig. Resten ser du rimelig greit, og jeg har ikke savnet noen lite flaskebørste.
 
Åpning av pumpen er beskrevet som en del av rengjøringsprosedyren som utføres mininmum etter hvert femte brygg.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Tilbake
Topp