Hei,
jeg vurderer å gå over til tappetårn, øleskap, corneliusfat. Utsyret vil kun være i sporadisk, men likevel spontant og uplanlagt bruk, kanskje noen ganger i måneden.
Jeg ønsker raskt og lettvint vedlikehold og liker ikke tanken på alkoholmisbruk (helle litervis av øl ned i sluket i unøde). I denne forbindelse, noen nybegynnerspørsmål:
Alle innspill mottas med glede.
jeg vurderer å gå over til tappetårn, øleskap, corneliusfat. Utsyret vil kun være i sporadisk, men likevel spontant og uplanlagt bruk, kanskje noen ganger i måneden.
Jeg ønsker raskt og lettvint vedlikehold og liker ikke tanken på alkoholmisbruk (helle litervis av øl ned i sluket i unøde). I denne forbindelse, noen nybegynnerspørsmål:
- Med hvilken regelmessighet må respektive komponenter rengjøres (slanger, tårn, kran, osv)? Hvordan skiller det seg feks med utstyr som var brukt forrige dag enn feks for tre uker siden?
- Hvor mye øl vil man normalt måtte tappe ut mellom hver bruk. Hvordan skiller dette seg mellom tilfeller hvor utstyret var brukt dagen i forveien enn for tre uker siden?
- Rutiner, utstyr og oppskrift på følgende rengjøringsregimer:
- Før hver bruk etter å ha blitt brukt nylig (spesifiser gjerne hva du mener kvalifiserer for "nylig")
- Før bruk etter at det har vært en god stund siden sist brukt (spesifiser gjerne hva du mener hva som regnes som en "god stund siden)
- Etter bruk når du forutsetter at den skal brukes igjen snart (spesifiser gjerne hva som regnes som "snart")
- Etter bruk når du antar at det vil gå en god stund til neste bruk (spesifiser gjerne hva du anser som en "god stund til neste gang")
- Regelmessighet for grundig rengjøring... hvilken regelmessighet og hvilket regime?
- Ved fatbytte?
Alle innspill mottas med glede.