Er det noen som har oppskrift på denne:
http://www.bt.no/nyheter/utenriks/Obama-har-brygget-sitt-eget-ol-2749942.html?xtor=RSS-2&utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter#.UCz7DM7X1Bp.facebook
Jeg har i dag skrevet til presidenten via ambassaden med anmodning om å dele oppskriften.
Må nok innrømme at mine fasiliteter ikke er de samme som presidentens selvom jeg i mange år bodde i et hvitt hus. Likevel vil jeg tro at fremngangsmåten for bryggingen ikke er vesentlig forskjellig. I min anmodning har jeg jo selvfølegelig tilbudt presidententen en av mine egne oppskrifter. En av favorittene er testet på min samboer som har gjort dette ølet til sin favoritt fremfor hvite og røde viner. Dette ølet har jeg kalt for "Møllenberger heisalager". Regner med at dette ølet helt sikkert kommer til å bli brygget i det Hvite Hus. Jeg har også tilbudt å sende smaksprøver av mine hjemmebrygg. Ingen av disse er statshemmeligheter.
Ellers ser jeg etter humoristene i forumet. Forøvrig er humor for alvorlig til å le av ...
Jeg ser for meg at om oppskriften frigis så vil ett av de største problemene blir å få tilgang til til ovennevnte honningkrukke....
Jeg kan ei heller se for meg Obama dykke ned i containere på jakt etter flakser. Det er mulig jobben som president er såpass godt betalt at han har råd til å kjøpe flaksene sine framfor å finne dem.
4.229 som har anmodet om å få frigitt oppskriften nå - kom igjen, karer! Gjenstår bare 20.771.... ;-) Bare vent til de amerikanske hjemmebryggerne våkner, så stiger nok tallet.
Vil nødig fornærme verdens mekstigste mann, men en brygger som nekter å dele en oppskrift er i mine øyne en uerfaren brygger.
En erfaren brygger vet at metode og utstyr er mye viktigere enn selve oppskriften. (Dette ble blandt annet demonstrert under pale-ale eksperimentet her i Norbrygg i 2001.) Tipper det er derfor blandt andre Nøgne Ø er mer enn villig til å gi innsyn i ingredienser og maltsammensetning på ølene sine. De vet at de har en helt særegen "hus-smak" og at få bryggere får det til helt likt som de.
"- Oppskriften blir offentliggjort snart! Jeg vet av erfaring at det er godt, skrev Obama da han svarte på spørsmål sendt inn av brukere av nettsamfunnet Reddit onsdag."
Bruker du Mr. Malty, Obama? Og oksygenerer du vørteren din? 8)
Hadde vært tøft hvis vi kunne hatt en liten "Obama Honey Ale" konkurranse. Vinneren kunne fått en flyreise til Washington DC :skitbra:
Jeg har tilfeldigvis vært på en gårdsbutikk under et besøk på Toten nå i helga, og har kjøpt med en kilo med lokal sommerhonning. Kalenderen ryddes derfor mandag kveld
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.