Whiteboard magnettavle

Noen som vet om/har sett magnettavle i størrelse A3-A4 med Whiteboard overflate noe sted?

Tenkte det ville være praktisk å feste noe slikt til kegeratoren for å skrive på øltype pr. kran.

Alternativt en tilsvarende magnettavle med vanlig krittavle overflate, eller en overflate som kan males med tavlemaling?

(jada, Google ER min venn, men enten su... jeg i valg av søkeord eller så finnes ikke dette  ;D )

Bruker en fryseboks med 20cm forhøyet "krage/ramme" hvor kranene er festet. Tenkte å feste "noe" på lokket, som er litt ruglete i finishen, slik at det ble en enkel operasjon å bytte informasjon pr. krane ved bytte av fat.

Googlet dette, men det er vel små whiteboards.

Forklarer sikkert dårlig og får svar deretter (som fortjent :yes:)

Men tenkte en tavle som var myk og magnetisk som kunne legges på toppen av kegeratoren uten å måtte skrus fast, med en overflate som var skrivbar/reskrivbar

Forvirret nå? Kan sikkert uttrykke meg mer uklart!  ::)

Et alternativ er jo å klistre på en gjennomsiktig folie på lokket, eller henge et slags skilt på hver kran...

Mitt tips er å gå til et firma som driver med skiltdekor på biler osv. Der har de magnetflak som blir kappet på ønsket mål. Du ber dem om å klistre på hvit folie, eller den fargen du måtte ønske. Om du vil koste på deg litt gøy så lag en logo til ditt "bryggeri" og få det preget på flaket i tillegg. Det koster ikke mye. Tror jeg gav 300 kr for et flak på 50x20 med skrift på. Du pleier som regel å betale for antall cm2.

Håper det var til hjelp.

Hva med en kjøleskapmagnet for hver kran?
Meget pent foresten.  :skitbra:
Har sett skilt til håndtakene også på ebay. Pass ihvertfall på å holde stilen  :)

magne1972 skrev:
Hva med en kjøleskapmagnet for hver kran?
Kan også selvsagt være en god idè!

Enkelt å bytte, og gjenbruk av tidligere skilt ved ny batch av samme type.

Regner med du tenker på "magnetbrikker" ala slike som kommer med tegeserier på 7*5 cm. Har et par slike fra Pondus, og det var egentlig der jeg fikk tanken fra.

Takker for ros  :roedme: Plass til 5 fat + 2kg CO₂ m/regulator (trodde det skulle rekke lenge) men vurderer nå å flytte CO₂ på utsiden for å få plass til ennå et fat. Da er det bare å legge til 2 kraner + bredere drip tray og utvide den interne CO₂ manifoilen med 2 sekundærer.

Rart med det; Brygging er så gøy at man ikke rekker å konsumere det ferdige ølet på tross av gode venners innsats  ;)

Haugis skrev:
Håper det var til hjelp.
Glimrende :skitbra:
Burde selvsagt tenkt på det selv, men det er jo det som er så flott med dette forum; man presenterer en tanke/idè, og noen har allerede tenkt ut en løsning  :idea:

Eventuellt kan du rusle en tur på Europris å kjøpe ei slik tavle med magneter og tusj, husker ikke hva den kosta men ikke mange kronene.

Sverre K skrev:
kjøpe ei slik tavle med magneter og tusj
Selvsagt, men da var det dette med hva som skjer når lokket på kegeratoren åpnes og tavlen ikke er skrudd fast  ;)

Ser ditt poeng, men for å sikre løsningen mot meg selv MÅ det være bortimot idiotsikkert 24/7  :laugh:

Ikke A-format, men duger kanskje læll
http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Kontorutstyr/Maskiner/Whiteboardtavle-med-magneter-28026/

Har forsøkt å skrive med whiteboardmarker på kjøleskap, og det var ingen suksess. Et lakkert kjøleskap er ikke så glatt som man tror. På jobben kom det nye tavler på endel møterom og de er i glass. Ide herved servert, kanskje til og med skrive på speil?

Dag skrev:
Et lakkert kjøleskap er ikke så glatt som man tror. På jobben kom det nye tavler på endel møterom og de er i glass. idé herved servert, kanskje til og med skrive på speil?
Takker alle som har tatt seg bryet med å finne løsninger! Kanskje har noen andre enn meg fått nytte av/ny idè av dette også?

Vi har også glasstavler på enkelte møterom på jobben, og det er ikke tvil om at de er enklere å holde rene enn selv det beste whiteboard! Problemet med gode whiteboards er når de som har renholdet vasker tavlen med annet enn rent vann... Et speil er jo ikke annet enn glass med reflekterende stoff på undersiden, men det kan jo selvsagt benyttes.

Men så var det dette med meg og mitt behov oppe i alle de gode forslag da  :)

Tror jeg skal følge rådet fra Haugis, og høre med de som lager magnetisk folie for bilreklame. Antar at de har en del kapp som de gladelig vil selge om de kan få noe for det?

Skal gi tilbakemelding på dette om noen dager når jeg får sjekket ut med de som driver med slikt her i Bergen...

Denne er ikke magnetisk, men selvklebende og klippbar:
http://www.spesialrekvisita.com/mobile.aspx?pageid=65692&catId=19450&Product=34767&a=content1

Tilbake
Topp