WilliamsWarn - kjør debatt !?

Tom-Andre´ skrev:
Nespresso konsept der WilliamsWarn først skal selge deg en svindyr maskin og så tjene penger på å selge "kapsler". Denne maskinen er herved forhåndsdømt av meg og kommer til å få samme skjebne som Betamax og Tamagotchis..
De selger riktignok forbruksvarer, men du kan jo bruke akuratt de inngrediensene du vill, det står også i bruksanvisningen.
Jeg har flere innvendinger mot utstyret selv, men trådstarter ønsker sakelige innspill, så vi holder oss til det.

Hei

begynner å komme nå. Takk.
Argumentene likner jo på de jeg så konturene av i mitt indre - men det er jo mange kyndige her som kan plukke dette fra hverandre - evt. si at "eureka" :)

Alstå - gjærrester vil ligge igjen. Negativt.
man skulle ville kunne koke. Ikke mulig. Negativt
Det er i utgangspunktet ikke f.eks humle eller skikkelig malt - men ekstrakt. Negativt - ? Vil tro det?

Tiden - kan det være at trykkmetoden gjør at tiden ikke spille rnegativt inn?

At det er ekstraktbrygging er i utgangspunktet ikke negativt. Mange som benytter det, og er tilfredse :)
Hovedproblemene er at det ikke kokes, og derved er humlerilsetting vanskelig, og brygget har større sjanse for innfeksjon. Sedimenter i serveringstanken kan også sette smak, så det var en veldig dårlig ide. Tidsaspektet regulerer vi jo selv :)
Alt i alt vill jeg tro maskinen lager nogenlunde øl, men desverre med meget kort holdbarhet på produktet, og humlingen er jo viktig for mange, men her veldig problematisk.
Til humlesvake øl som konsumeres hurtig, vil jeg fortsatt tro den fungerer, men den er ikke optimal, på langt nær.
Men det hadde vært en fin gjæringstank, og den ser solid ut :)

Klarer ikke helt å rettferdiggjøre prisen kontra funksjon her. til samme pris får man veldig bra brygg utstyr der man har full kontroll på hele prosessen.

Dette her er mer et markedsføring og business konsept en noe annet spør du meg.

magne1972 skrev:
Tom-Andre´ skrev:
Nespresso konsept der WilliamsWarn først skal selge deg en svindyr maskin og så tjene penger på å selge "kapsler". Denne maskinen er herved forhåndsdømt av meg og kommer til å få samme skjebne som Betamax og Tamagotchis..
De selger riktignok forbruksvarer, men du kan jo bruke akuratt de inngrediensene du vill, det står også i bruksanvisningen.
Jeg har flere innvendinger mot utstyret selv, men trådstarter ønsker sakelige innspill, så vi holder oss til det.
Mener mitt innspill i aller høyeste grad er sakelig da jeg mener at dette ikke kommer til å bli et langlevd konsept. Maskinen appelerer ikke til hjemmebryggere da "vidunderet" kun kan brukes til ekstraktsett noe de fleste driver med i startfasen før bryggefanden tar deg og du bare må stå løpet ut. Det tar en uke fra du blander ekstraktet til det er ferdig og da sitter man igjen med 20 liter øl så man må drikke det opp før du kan lage neste batch så i snitt vil han kanskje selge 1 ekstraktsett hver 14 dag. Jeg leser forumet med stor entusiasnme og glede om modifiserte speidler,kabelsalat, Reodor felgen løsninger og ikke minst brygging å denna blenderen er bare grå. Han selger nokk noen til Gadget freaks som bare må ha den fordi den er kul og som blir like fort lei

magne1972 skrev:
Hovedproblemene er at det ikke kokes, og derved er humlerilsetting vanskelig, og brygget har større sjanse for innfeksjon.

Jeg er i utgangspunktet veldig skeptisk til maskiner som skal gjøre ølproduksjon til en nærmest automatisk prosess. Å brygge er ikke så enkelt som å helle vann og pulver i en ende og hente ut øl i den andre, selv om godt utstyr kan være med å forenkle prosessen en god del. Alle jeg har sett som påstår at de kan lage godt øl uten at man behøver å forstå noe om prosessen, eller tenke i det hele tatt, feiler skikkelig. Denne ser mer forseggjort ut enn mye annet, men jeg er allikevel skeptisk.

Tilbake
Topp