Wish: Magnetrører under 350,-

Så nå kjører du 220 volt direkte inn på røreren, og ikke via adapteret som transformerer til 12V? o_O
Da klipper du av på 12V siden og koblet på et vanlig 12V nettadapter. Biltema har noen du kan bruke. Jeg brukte et slikt variabelt til magnetrøreren min (pc vifte)
 
Er mange her som har denne her, hadde nok fått hørt det om den var dritt :) Har den selv, men kun testet med vann..

Gjærstarter og Hvordan høste gjær og kveik - Sponset av BeerGear.no

Han er sponset av beergear.no, de tar 1000kr for den samme røreren.

Det ser ut som om han klemmer folien tett til rundt åpningen på kolben. Den skal sitte løst; det er et viktig poeng.

Han har tydeligvis lest Palmer, han også, siden han sier at starteren skal stå i ro lenge etterpå. (Palmer sier etter halvgått løp. Han her lar den spinne i 15-18 timer, og da er den høyst sannsynlig ferdig allerede med denmengden han har der.) Det der har jeg ikke kunnet finne noen som helst form for støtte for; tvert i mot. Så jeg vil ikke anbefale å gjøre på denne måten.
 
Min funker dårlig. Den kaster magneten for et godt ord, og jeg kan maks bruke den til 2 liter.

Ut fra en annen tråd tidligere vil jeg tro det er noe galt med magnetenes montering i min. Jeg får åpne og sjekke, men er litt usikker på hva jeg skal se etter.

Takk! Da bestilte jeg meg en.

Hva slags kolbe har du? Hvis du ikke har kjøpt ennå, så spander en 5-liter. Et vuiktig poeng med det, er at du da får en større flate på vørteren, og bedre innblanding av oksygen. Fyller du en mindre kolbe opp for å få en stor nok starter, får du en liten overflate, og resultatet blir dårligere utbytte. (Mulig jeg alt har sagt det et annet sted:oops:.)
 
For svak strømforsyning? Min er 9v 1A

Det er vel nevnt før her, men dersom du har/får tilgang til en PC med en vifte og en gammel harddisk, og kjøper denne, og du pakker den inn i en cigar eske eller denne, og du har en 12V strømforsyning, så lager du en rører som drar 3.5 liter (viften må være på ca. 5 Watt) vørter for under 150 kroner.

Spiler jo ikke så stor rolle hva det koster, men det er moro å lage tingene selv :)
 
Jeg har et vakkert lite utvalg i ulike størrelser og former:p.

I går tok jeg og skrudde den opp og sjekka innmaten, og det var ikke mulig å finne noe der som kunne modifiseres. Jeg veit ikke hvorfor, men denne funker veldig dårlig for meg.

skal gå å justere magneter nærmere plata? Står de med set skrue på akslingen sånn at det bare er å løsne, flytte og stramme igjen?

Ikke vært behov for å åpne min, rører lett 5 liters starter!
 
Det er vel nevnt før her, men dersom du har/får tilgang til en PC med en vifte og en gammel harddisk, og kjøper denne, og du pakker den inn i en cigar eske eller denne, og du har en 12V strømforsyning, så lager du en rører som drar 3.5 liter (viften må være på ca. 5 Watt) vørter for under 150 kroner.

Spiler jo ikke så stor rolle hva det koster, men det er moro å lage tingene selv :)

Funker det med vifta fra en laptop?

Jeg lurer litt på dette med styrke. Trengs det egentlig så mange hestekrefter for å snurre noen liter vørter rundt? Med den jeg har, ser problemet mer ut til å være styrken på magnetene.
 
skal gå å justere magneter nærmere plata? Står de med set skrue på akslingen sånn at det bare er å løsne, flytte og stramme igjen?

Ikke vært behov for å åpne min, rører lett 5 liters starter!

Det lot seg ikke gjøre å flytte magnetholderen sjøl om jeg skrudde ut de to skruene. Og det ville vært så lite jeg kunne flyttet den at det neppe har noen betydning. (Med Bryggselvrører'n kan du sette kolben oppå legoklosser, og den funker like godt.)

Hva har du 5 liter starter i? Jeg skulle gjerne hatt en beholder som tok det. Jeg vil ikke kjøre noe særlig mer enn 3 liter i 5-liters erlenmeyerkolbe, dels fordi det vil skumme over - jeg snurrer i gang 3,5 liter nå, og håper at jeg slipper å våkne til en masse søl - og dels fordi jeg får så liten overflate at det antakelig går ut over oksygeninnblandinga.
 
Tilbake
Topp