Billige aga sodastremflasker med CO2 + gratis frakt

Det er samme gjenger ingen problem der, men den regulatoren ville aldri åpne den flate ventilen på sodastream flasken.

Vet ikke om det er noen innstilling som kan gjøres, men den funket i alle fall ikke på de. Går som gull på Aga.
 
Hmm, dette med Rusta er jo litt interessant. Jeg betaler i dag nesten 300 for å fylle 2kg flasken min. Takk for tipset.
 
Jeg kom nettopp over denne regulatoren fra Bryggeland for å bruke rett på sodastream flaske. Fin og billig løsning hvor en ikke trenger et adapter til sodastream flaskene:
http://bryggeland.no/bryggeutstyr/c.../co2-regulator-til-aga-sodastream-flaske.html
Det er denne som nevnes over. Den passer ikke til sodastream, bare AGA. Gjengene er like, men gjengeområdet på regulatoren er for langt, slik at sodestream flaskene ikke kommer langt nok inn, og får dermed ikke aktivert ventilen på flaska.
 
Greit å vite, jeg trodde de hadde like gjenger. Skal kontrollmåle dette for sikkerhets skyld.
Ellers løses vel problemet enkelt ved å slipe av litt ytters på mutteren.
 
Jeg kjøpte overgangen fra ølbrygging.no, og hadde samme problem helt til jeg fant ut at pakningen var litt tykk og man bare må skru skikkelig til. Da åpnet den, var med sodastream flaske. Sodastream og AGA flasker går om hverandre på sodastreammaskinen min også.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
 
Ellers løses vel problemet enkelt ved å slipe av litt ytters på mutteren.
Jepp, har vært inne på tanken. Det er nok bare et par millimeter om å gjøre. Men maskinparken her er litt begrenset, har hverken fres for metall eller vinkelsliper :(
 
Tilbake
Topp