Nytt og spennende prosjekt Gjesdal Bryggeri.

Nytt og spennende prosjekt Gjesdal Bryggeri starter på Ålgård.

https://www.facebook.com/Gjesdal-Bryggeri-as-1700884423500029/?fref=ts

GJESDAL BRYGGERI

DET NYE MERKEVARE FOR HELE GJESDAL

Lokstallen

• Kaffebar og enkle småretter på dagtid.

• Restaurant med fantastiske retter og øl av lokal kvalitet på kveldstid.

• Inni Gjesdal bryggeri står selve bryggeri-delen åpent til skue for gjestene som gir en ekstra opplevelse og atmosfære.

• Bygge en merkevare for hele Gjesdal som oser av kvalitet.

Gjesdal Bryggeri vil bygges opp i 3 steg.

Steg 1:

• Starte et lokalt bryggeri med matservering, der hovedmålet er å sette Gjesdal på kartet med egenprodusert øl og kvalitets matservering.

• Lokstallen blir et åpent bryggeri der selve bryggeridelen er en åpen løsning, øl-tanker og selve produksjonen står til skue for publikum der de kan oppleve bryggingen på nært hold mens de nyter en bedre middag sammen med familie og venner.

• Mat serveringen på kveldstid vil bestå av 3-4 middagsretter, mens serveringen på dagtid vil bære preg av enkle lunsj-retter og kaffe-bar som fokus, selvsagt med lokale råvarer og gode smaker.
Det skal være enkelt, kom inn og ta en kopp kaffe, kom inn og ta med deg en kopp kaffe, du velger.

• Dette er et kjempe prosjekt både for gjesdalbuer og for Gjesdal Kommune, som vil vær med å sette Ålgård og Gjesdal på kartet med egne bryggeri-produkter og kanskje får vi øl som heter «Ålgårdianeren» «Månafossen» «DFU» «Ole Nilsen» eller lignende
Førstesteg er å drive bryggeriet som en egen restaurant der vi er selvforsynt med brygge-vare, og kanskje selge produktet vårt rundt til lokale arrangementer som Vannfestivalen, Tvangsfestivalen, Westernbyen, Gjesdal Gjestgiveri, Byrkjedalstunet, o.l.

• Vi har som mål og drive Gjesdal Bryggeri som en kvalitets-plass, der vi legger mye i opplevelsen til folk, en litt tung mørk stil som «Lokstallen» innbyr til, ser vi for oss med kraftig treverk sammen med murstein og enkle flater. Målet er at vi skal kunne ha ca. 100 gjester.

• Vi ser også på muligheten til å lage en liten scene der det er mulighet for å arrangere diverse kulturelle oppsett.
 
Synnes det var et snillt budsjett:)
Tollvesenet skal vel ha forskutterte hele det beløpet i alkoholavgifter:)
 
Snakket med et bryggelaug i Oslo som ønsket å gå litt public, var de som sa det. Har ikke sjekket noe selv, men det skapte hvertfall store forsinkelser for dem for de måtte ordne en god del mer kapital.
 
Espen Lothe på kinn har snakket om kostnadene ved å ha øl på lagring som følge av denne innbetalingen (av alkoholavgiften?) som inntreffer i det en pakker ølet (eller noe i den duren). Det kan ha vert i juleølepisoden av Vestkast jeg hørte det.
 
Her er ingen flasking som jeg forstår. De vil produsere øl bare for restauranten. Da trenger de ikke statlig bevilling bare kommunal skjenkebevilling. Har jeg rett eller tar eg feil?
 
535156_1700895756832229_5109661517398058197_n.png
Se de første skissene her.
https://docs.com/frank-szanto/2622/gjesdal-bryggeri-as
 
535156_1700895756832229_5109661517398058197_n.png
Vi trenger deres hjelp!



Hei Folkens!
Da er tiden inne for å vise sitt engasjement og viljen til gjennomføre Gjesdal Bryggeri i Lokstallen.
Vi har hatt presentasjonsmøte hos kommuneadministrasjonen.
Alle er i grunnen veldig fornøyd med prosjektet vår, men signalene som kommer frem fra rådmannen og co er at de ikke har tillit til finansplanen vår, de vil at vi skal ha penger på konto før noe er avgjort, vi har sagt vi ikke kan selge luft men vi gjør her et forsøk
Vi ber med dette om at alle som er interresant i å eige en liten eller stor bit av Ålgårds nye merkevare Gjesdal Bryggeri som skal ligge i indrefileten av Ålgård sentrum om å melde sin interesse på melding inn på denne siden.
Det blir lagt ut totalt 1000 aksjer hvor hver aksje vil koste ca 6000kr
Det er selvsagt ingen forpliktelse men vi trenger å vite hvordan vi ligger an med vårs finansieringsplanen og hva som er realistisk.
Vi satser på lokal nyskapning https://www.facebook.com/Gjesdal-Bryggeri-as-1700884423500029/?fref=ts
 
Ønsker dere lykke til.
Men min erfaring er at småskalaprosjekter (generelt) normalt overvurderer kundegrunnlaget.
Har dere en profesjonell rådgiver bør det imidlertid gå bra!
 
Ønsker dere lykke til.
Men min erfaring er at småskalaprosjekter (generelt) normalt overvurderer kundegrunnlaget.
Har dere en profesjonell rådgiver bør det imidlertid gå bra!
Takk! Ølrestaurant "Gjesdal Bryggeri" skal ligge 100 meter fra Norwegian Outlet og 20 meter fra kjøpesenter "Amfi Ålgård" . Estimert antall besøkende per år (Norwegian Outlet) ca. 1 million!!! Så jeg tror at det går knall bra!!!
 
Håper dette går bra!
Men økonomien skjønte jeg meg ikke på tidligere og heller ikke nå. Skal jeg kjøre fra Sandnes for å kjøpe noe på outlet ønsker jeg også å ta med bilen hjem. Dersom Ålgårdbanen åpner er det kanskje en mulighet. Å bruke deres estimater på besøkstall for å estimere eget besøk/omsetning høres jo helt søkt ut. Dersom dette stemmer tror jeg jeg skal gjøre det samme ved Kvadrat, de hadde 4 000 000 besøkende i fjor, og tar man med alle som jobber i Forusområdet kunne jeg jo estimert med en fortjeneste så høy at banken ikke hadde plass til alle pengene mine....
Ønsker dere mye lykke til og håper ikke min profeti slår gjennom.
 
Tilbake
Topp