Flaskekonkurransen NM 2016

Av nysgjerrighet: Noen som vet hvordan ølet blir oppbevart hos Bryggeland og de endelige mottakerne frem til smaking - romtemperatur eller kjøleskap?
Romtemperatur hos Bryggeland. Men det er bare snakk om noen få dager, så det bør ikke ha noe å si. Viktigere er det at ølet ikke blir kastet rundt eller oppbevart i alle mulige positurer.
Endelig mottak i Oslo lagrer ølet i kjøleskap frem til smaking. Regner med at øldommerne de fleste steder foretrekker noe avkjølt øl.
 
Kan man stille med et kloneøl, eller må det være en selvkomponert oppskrift?
Dommerne har ikke oppskrift tilgjengelig ved dømming, og det blir heller ikke dømt opp mot at ølet skal tilsvare oppskriften. Typeriktighet er kriteriene, og håndverket er det som skiller gode øl fra dårlige. Meget sjelden oppskriften. Så kjør på. Meld på det du har brygget uansett om du eller noen andre har laget oppskriften.
 
Isåfall må du oppdatere signaturen din ;)

Hehe, 1 flaske saison, og 3 flasker stout, så det går nok ikke å hive de med, og Kølsch'en er langt fra klar ;)

EDIT: men de er alle hjemmesnekret, så får sende inn en klone i år og heller planlegge bedre til neste år :)
 
Oppskriften er strengt tatt det minst interesse aspektet ved et øl. Gjennomføringen er så mye viktigere. Uansett, om man brygger f.eks en av de mange øltypene som stort sett er 90-100% pilsner og beskjedne mengder humle, så vil jo selv noe du finner på sjøl teknisk sett være samme oppskrift som ett eller annet kommersielt bryggeri bruker. Helt uinteressant, det viktige er om ølet er godt eller ei.
 
Imperial IPA'n jeg leverte idag var "inspirert" av Pliny,
men jeg ville aldri sent inn en ren klone
 
Om du vil ha tilbakemelding på øl, kan du få det av Norbrygg sine dommere hele året. Så dermed trenger du ikke vente til neste år med å få en bedømmelse / vurdering av øl som du mener er bra.

Hehe, 1 flaske saison, og 3 flasker stout, så det går nok ikke å hive de med, og Kølsch'en er langt fra klar ;)

EDIT: men de er alle hjemmesnekret, så får sende inn en klone i år og heller planlegge bedre til neste år :)
 
Om du vil ha tilbakemelding på øl, kan du få det av Norbrygg sine dommere hele året. Så dermed trenger du ikke vente til neste år med å få en bedømmelse / vurdering av øl som du mener er bra.

Jeg vet man kan få tilbakemelding av Norbryggs øldommere året rundt. Jeg melder meg ikke på for å få en tilbakemelding, men fordi jeg har lyst til å være med i NM.
 
Har meldt på både saison og imp stout og ser disse skal sendes til bryggselv Sofiemyr. Kan disse sendes i samme pakke eller må de sendes hver for seg?
 
Tilbake
Topp