Brewometer

Noen som har bestilt og prøvd ut Brewometer?
http://brewometer.net/
Dette ser utvilsomt morsomt ut. Følge med på gravity og temp på mobilen under gjæring.
Mailet dem i går og de tar 20 $ for frakt til Norge. De sa de hadde solgt noen til Norge allerede og lurer derfor på om noen har erfaringer med den?
65e4990e7f1f7359f68f3429a8c9f63c.jpg

Er vel endel billigere enn Beerbug også.
 
Sist redigert:
Kul teknologi.
Den benytter Bluetooth 4.0 og kan derfor ikke streame ut på internett uten mellomvare eller sende over store avstander dersom man har bryggeriet i garasjen... Den oppdaterer mobilen hvert 10 sekund - noe som er mye...
Skjønner ikke hvorfor de ikke har laget en wifi utgave. Det hadde vært tilstrekkelig med oppdaterte data hver 15 - 30 min. Hverken temp eller SG endrer seg særdeles mye på kort tid. Med rapportintervall på 30 min, ville du kunne ha lagt eksempelvis en esp8266 i dvale, og batteriet ville holdt lenge.
 
Krysset med temploggeren til @msevland hadde den vært helgenial
Har vurdert en utgave med dvalefunksjon, men da kan man ikke bruke den som vanlig termometer, og webserveren vil heller ikke kunne benyttes på samme måte... siden den er i dvale :)
Mulig neste versjon kommer med dvalefunksjon du kan skru av og på via web-server-menyen :)
 
Tror du har rett. Ved mye skummdannelse / humlerester vil den trolig være noe unøyaktig mht SG. Jeg tenker også på alt som samler seg langs kanten gjennom gjæringen. Dette vil trolig også samle seg på enheten og kan også påvirke resultatet.
Nå er det tross alt mot slutten du trenger SG, mens termometeret trolig vil vise riktig hele tiden...
 
Fant dette i faq :
There is no noticeable interference from foam. Foam plays a minimal role since it is significantly less dense than the beer and 95% of the device is submerged in the beer.

How does vigorous fermentation affect the Brewometer?

A. You do see a lot of turbulence at peak moments of fermentation, however since data is being collected every few seconds the ability to get a smooth moving average allows for a highly accurate readings. That said, we've come to enjoy reading the non-averaged data because it also tells you how active the fermentation is. In some cases we'll chill the fermentor a little more to prevent blow off and overflow of beer.
 
Lurer på hvordan dekningen er fra innsiden på et gjæringskar i stål... Hadde også vært supert med en mottaker på utsiden som sendte videre til en cloud, som det er nå må man jo ut i garasjen uansett og da kan man nesten like så greit ta en vanlig måling.
 
Da har jeg fått min!

I iveren glemte jeg å kjøre en kalibrering på temperatur/SG før jeg heiv den oppi en cider jeg har gående - mistenker at temperatur ikke er 1-2C feil oppover. Den ble veldig forvirret av å havne oppi aktiv fermentering så tok 12 timer pluss før den begynte å vise noe fornuftig (sto advarsel på hjemmesiden om at den bør oppi før gjæren for å få pålitelige resultater hele veien).

Cider chart

Litt tull her og der. Den rapporterer i unix time satt til PST så den viser 9 timer feil også logger den kun fahrenheit til google. Det er fullt mulig å manipulere koden til å vise fornuftige tall her også - har fikset temp i celsius. Gleder meg til de open sourcer koden så man kan sette opp en RasPi eller lignende i stedet for telefon/nettbrett.
 
Da har jeg fått min!

I iveren glemte jeg å kjøre en kalibrering på temperatur/SG før jeg heiv den oppi en cider jeg har gående - mistenker at temperatur ikke er 1-2C feil oppover. Den ble veldig forvirret av å havne oppi aktiv fermentering så tok 12 timer pluss før den begynte å vise noe fornuftig (sto advarsel på hjemmesiden om at den bør oppi før gjæren for å få pålitelige resultater hele veien).

Cider chart

Litt tull her og der. Den rapporterer i unix time satt til PST så den viser 9 timer feil også logger den kun fahrenheit til google. Det er fullt mulig å manipulere koden til å vise fornuftige tall her også - har fikset temp i celsius. Gleder meg til de open sourcer koden så man kan sette opp en RasPi eller lignende i stedet for telefon/nettbrett.
Hvordan fikset du temp i celsius?
 
Tilbake
Topp