Brewometer

Hei

Min kom uten tollbehandling av alle ting. Men, det jeg lurer på hvordan jeg får satt opp paring med cloud. Får ikke opp de valgene de poster i instruksjonene. Jeg bruker android og lurer på om demoen bruker ios??
 
Hei

Min kom uten tollbehandling av alle ting. Men, det jeg lurer på hvordan jeg får satt opp paring med cloud. Får ikke opp de valgene de poster i instruksjonene. Jeg bruker android og lurer på om demoen bruker ios??
Ikke bli overrasket hvis du får faktura i posten...

Når du trykker på tannhjulet i øverste venstre hjørne: Får du ikke opp Cloud settings som et valg da?
 
Ikke bli overrasket hvis du får faktura i posten...

Når du trykker på tannhjulet i øverste venstre hjørne: Får du ikke opp Cloud settings som et valg da?

Sant nok, men da bruker sporingen å informere om at den har blitt importbehandlet på et tidspunkt er min erfaring

Jeg får opp den i appen, det jeg ikke forstår er Google sheets delen. Får ikke opp verktøy linjen som jeg må ha for å kjøre script
 
Sant nok, men da bruker sporingen å informere om at den har blitt importbehandlet på et tidspunkt er min erfaring

Jeg får opp den i appen, det jeg ikke forstår er Google sheets delen. Får ikke opp verktøy linjen som jeg må ha for å kjøre script
Ah. Du har gått inn på Tools->Script Editor? Når du har åpnet denne skal du finne resten under "Run".
 
var planen det, men får ikke opp samme bilde når jeg laster opp den templaten som forklart
Hva er det du åpner filen i? En app eller nettleser? Ser litt nettbrettete ut... Og så står det "Lesetilgang" - har du kopiert template til din egen Google drive?
 
Har prøvd min idag for første gang. SG målingen virker greit, etter kalibrering. Temperatur måleren virker litt bingo. Den vises kun i hele tall fahrenheit, så den er nok lite pålitelig.

Noen andre som opplever temperatur slik?
 
Har også testet min i dag. Min målte SG korrekt i vann uten kalibrering. Lå 0,5 grader høyere enn det termometeret jeg normalt bruker.
Har nå lagt det oppi et gjæringskar som skal tappes i morgen, samsvarte med hydrometer så SG er nok grei.
Får se hvordan tempen ser ut når jeg måler i morgen tidlig, mistenker at den ligger litt for høyt. Men den ligger jevnt hvertfall, samme tall hvert 15.minutt siden 15:00 i dag(samme for SG). Har som det ble nevnt i posten over her lagt inn så det viser celsius. Lagt til noen "speedometre" for temp og celsius også, så jeg kan lett kan se status på en egen side.

La dette inn under Timepoint for å fikse til celcius : =QUERY(Sheet1!A:F,"select A,B,(C-32)*(5/9),D,E,F where D = """&B2&""" and A >= "&B3&" and A <= "&B4&" or E = """&B2&""" and A >= "&B3&" and A <= "&B4&" order by A desc label (C-32)*(5/9) 'Temp'",1)
Mulig det er bedre/enklere løsninger, aldri lekt med google sheets før..
 
Fikset scriptet så det legger inn i celsius før det havner i regnearket. Det jeg har uthevet må legges inn under try{

Edit: Gikke ikke å utheve i kode...

Kode:
 // loop through the header columns
    for (i in headers){
      if (headers[i] == "Timepoint"){ // special case if you include a 'Timestamp' column
        row.push(new Date());
      }
      else if (headers[i] == "Temp"){ // convert from Fahrenheit to Celsius in 'Temp' column
        row.push((e.parameter[headers[i]]-32)/1.8);
      }
      else { // else use header name to get data
        row.push(e.parameter[headers[i]]);
      }

Følgende må klippes og limes inn:
else if (headers == "Temp"){ // convert from Fahrenheit to Celsius in 'Temp' column
row.push((e.parameter[headers]-32)/1.8);
}
 
Digg, men veldig mange desimaler. 16.66666667

Noe fiks for det? holder jo med 2.

Er ikke no tess med slik koding dessverre.

EDIT: Fant ut av det, Merket kolonnen og gikk på format. Number og valgte 0,00
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp