Belgisk Blonde - Har du en oppskrift?

Bryggjer ein Blonde og vil ha litt belgisk smak. Den lokale sjappa verka ikkje føra WLP570 så eg brukar då 67% Safbrew BE-256 og 33% US-05.

Nokon som har nokon tankar eller erfaring å dela om eit slikt prosjekt? Spesielt då om BE-256/Abbaye..

Gjæringstemp?
 
a) Ein pakke BE256 var litt lite på 20 liter.
b) Eg ser at mange av dei som leverar ølsett for Blonde har US05 som gjæralternativ.
c) Eksperimentering - det er ikkje farleg å blanda gjærsortar og det kan sikkert gje spennande resultat (eller bli fiasko - men enn så lenge har eg hatt mest fiasko med overdreven krydderbruk).
 
Du hadde vel kjøpt deg Chimay blå? Tømte du bunnfallet? Ville magnetrøra opp bunnfall fra denne, eller kanskje Orval mens du venta på at mixen du har gjærer ut. Så kjørt i resultatet av magnetrøring, og latt det stå 3-4 mnd. Garantert belgisk smak i alle fall fra Chimay. Orval skal vel være flaskegjæra med brett, trur ikkje eg ville tilsatt sukker..
 
Hvordan merkes forskjellen på å bruke pale eller pils som basemalt i en Blonde? Kan f.eks en belgisk blonde være brygget på pale malt?
 
Hvordan merkes forskjellen på å bruke pale eller pils som basemalt i en Blonde? Kan f.eks en belgisk blonde være brygget på pale malt?
Jeg pleier å brygge BB med ca 2/3 pilsmalt og 1/3 vienna malt. Synes det gir en mer spennede og definert maltkarakter. Jeg innbiller meg at bare pale ale kanskje tipper over på det litt for kjeksaktige, men har aldri forsøkt
 
Tenkte jeg skulle prøve meg på et brygg etter oppskriften som Erlendso har lagt ut ovenfor her. Er ganske ny innen brygging, så trenger litt hjelp med å kvalitetssikre ingrediensene jeg har funnet fra bryggeland.no.

Malt:
Swaen - Pilsner malt, 3,5 EBC 1 kg
GoldSwaen - Belge malt, 32 EBC 1 kg
Castle Malting - Hvete malt, 3,5 EBC 1 kg

Humle:
Tettnanger 100g
Horizon 100g

Gjær:
Belgian Ale M27 eventuelt andre forslag?

Ser dette greit ut. Finnes det andre ingredienser jeg bør vurdere - og eventuelt hvordan vil dette påvirke smaken?
 
Du må bestemme hvor mye malt og hvor mye humle du planlegger før vi kan vurdere oppskriften :)
Ingrediensene er nok veldig gode. Jeg ville kanskje brukt fersk gjær. WLP500 eller WLP530 "comes to mind".
 
Godt poeng. Jeg tenkte å bruke samme blandingsforhold som oppskriften ovenfor til Erlendso. Det blir:

4,8 kg Swaen - Pilsner malt, 3,5 EBC
0,15 kg GoldSwaen - Belge malt, 32 EBC
0,2 kg Castle Malting - Hvete malt, 3,5 EBC

Humle:
12g Horizon @ 60min
18g Tettnanger @ 15min
22g Tettnanger @ 1min

Er det noen justeringer som kan vurderes, evt andre malt/humletyper?

Hvis jeg bruker ferskgjær, så må jeg vel sette en starter - men det er kanskje ikke så vanskelig.
 
DUVEL:

OG:1062
FG:1006
22 liter.
koketid: 90 min

5.5 kg pilsnermalt
0.5 kg carahell 25 ebc

600 gram farin i kok på 60 min.

styrian goldings til IBU: 20-25 på 60 min
15 gram saphir, hallertauer mittelfruh eller saaz. 15 min
5 gram irish moss. 15 min (viss du har.)
1 teskjed gjærnæring. 15 min. (viss du har.)
15 gram saphir,hallertauer mittelfruh eller saaz. 1 min

mesk 60 min på 66 grader.
evt en utmesk på 77 grader i10 min. skyll med 77-80 graders vann.

gjær: WLP 570 (gjærmengde ifølge mr.malty) nok oksygen.

18-25 dager på 20-22 grader. mål FG etter 18 dager og igjen etter 20 dager. er den lik da er det bare og flaske..
 
@katla Hvordan ble den der?

Jeg funderer sterkt på å prøve 256 i en blonde, men er litt tvilende. Mener å ha hørt både pluss og minus om denne gjæren. Å dømme etter respons fra forumet på denne tråden, og en annen, er det lite erfaring med 256 blant folk - men jeg prøver igjen likevel.:)

Ville vel helst brukt wlp530, men så har jeg nå denne posen liggende, da:oops:.
 
Den vart konsumert. Ein kamerat av meg som stort sett ikkje har likt noko som er mildare enn APA eller lysare enn Stout likte den godt og hjalp meg med å bli av med den (eg har enno ikkje fått han til å akseptera at mine såkalte Kölsch er noko - uansett kva eg tørrhumlar dei med).

Men blonden var kanskje ikkje min favoritt akkurat. Men belgisk smak var det jo.
 
Den vart konsumert. Ein kamerat av meg som stort sett ikkje har likt noko som er mildare enn APA eller lysare enn Stout likte den godt og hjalp meg med å bli av med den (eg har enno ikkje fått han til å akseptera at mine såkalte Kölsch er noko - uansett kva eg tørrhumlar dei med).

Men blonden var kanskje ikkje min favoritt akkurat. Men belgisk smak var det jo.

Eg anar ei litt reservert haldning til brygget du laga;). Kva gjekk galt? Usmakar? Fusel? (Eg er særs var for fusel:(!)
 
Ikkje nokon usmakar såvidt eg la merke til - er lite plaga med usmak. Men eg likar ikkje så godt øl som er alkoholsterke og foretrekk nok heller Kölsch, APA/IPA og Stout. Og pilsner - men der har eg så langt halde meg til industrielt kjøpeøl (fysj..)
 
Ikkje nokon usmakar såvidt eg la merke til - er lite plaga med usmak. Men eg likar ikkje så godt øl som er alkoholsterke og foretrekk nok heller Kölsch, APA/IPA og Stout. Og pilsner - men der har eg så langt halde meg til industrielt kjøpeøl (fysj..)

Ok - no hadde ikkje eg tenkt å bryggje noko sterkt; det er vel litt terminologisurr ute og går her. Du har brygga ein "Begian blond ale", altså noko Duvel-liknande (?), og eg trudde du meinte ein "blonde", som vel er det BJPC kallar "Belgian pale ale":). Det siste "skal" ikkej vere sterkare enn 5,5%, om ein skal gå etter boka. Eg tenkte å leggje meg på omlag 5,2% - og då er me vel meir i sona di? Eg er einig med deg; eg vil ikkje ha ølet så sterkt. (Og om eg kunne bryggje ein perfekt kølsch, skulle eg ikkje bryggje stort anna:p!)

Men: Trur du denne gjæren eignar seg for prosjektet mitt? Var det ein god belgisk smak?(esterar/fenolar?)
 
Sidan eg ikkje har vore i Køln og smaka ekte Kölsh er det litt vanskeleg for meg å gå god for at den eg lagar smakar i nærleiken av ein ekte. Men eg har no moro av å prøva litt forskjellige kontinentale humler. Den siste gjæra eg i 3 kar (eg lagar 66 liter i min 50 L speidel og det passar fint i 3 kar) og tørrhumla forskjellig - Mittelfrüh, Hersbrücker og Styrian.
 
Dei ekte er vel ikkje tørrhoppa - men om du likar å gjere det, så kvifor ikkje?

Den blonde'n eg skal bryggje, er kanskje det næraste dei kjem til ein kølsch i Belgia. Tenk at du gjæra kølschen din med belgisk gjær; korleis trur du det hadde vorte?
Her er maltoppskrifta, lånt frå @cjohansen :

50% Pilsnermalt
43% Maris otter
7% Flaka bygg

Om eg brukar 256 (cjohansen brukar wlp530; eg veit ikkje kor stor skilnaden vert), vert det å gjære på om lag 18 gradar, tenkjer eg. Og så humlar eg med Mittelfrüh, faktisk heilt likt det eg ville gjort med ein kølsch.
 
Tilbake
Topp