The Bulldog Brewer

Noen tanker/erfaringer med denne eller selskapet bak? Jeg er på utkikk etter en bryggemaskin og har kikket på bl.a grainfather og beer brew 30 automatic før jeg kom over denne. Ser ut som om den er nyutviklet og har en listepris på mellom 4000-5000kr. Bl.a en dansk nettside som selger den for 3300 danske kr.

Redigert: Etter litt mer googling så ser jeg at den likner veldig på Brewcrafter 25 (Brattberg)?.

Spesifikasjoner kopiert det engelske nettstedet: http://www.bulldogbrews.co.uk/products/bulldog-brewer.html
  • Superior quality 304 grade stainless steel construction
  • Stainless steel lid
  • Heavy duty handles for safe lifting
  • Silicone tubing for all liquid transport
  • Stainless steel ball valve outlet
  • Stainless steel Bazooka filter
  • Brushless 6W circulation pump
  • Full size malt basket for large grain bills (9 kgs max)
  • Step mashing (manual)
  • Stainless steel malt basket with heavy duty fine bottom mesh
  • Concealed electric elements for easy cleaning
  • Precise electronic temperature control via display, +/- 1°C
  • Running time set via display
  • Capacity (brewer) 30L (malt basket) 26L, finished beer 25L
  • 2.5kW heating elements, power can be adjusted via display
  • Full independent control of power, temperature and time, all via display
  • Stainless steel spiral wort chiller
  • Temperature monitoring with display during cool
  • Automatic overtemp cutout and overheat protection for max safety
  • 12 months warranty

  • 40860-bulldog-brewer-all.jpg
 
Sist redigert:
Vurderer litt denne eg også,men usikker om eg heller bør gå for de trygge, som er en BB30A eller The grainfater. Er vel alltid litt rusk med et heilt nytt produkt...? Noen andre som her erfaringer eller tanker rundt denne?
 
Er vel fra samme fabrikk som Brewcrafter. I samme klasse som BB30/Automatic og Brewcrafter.
 
Okay, så en Bulldog brewer til 4000.- vil muligens ver et godt kjøp I forhold til BB30/automatic eller Grainfather til over dobbel pris? Om alt fungerer selfølgelig, er ikke komt en eneste test eller erfaringer på nettet enda....
 
BB30 Automatic og Grainfather kan vel ikke helt sammenlignes, i og med at de er automatiserte, og derfor dyrere. Men kvalitetsmessig så er det i samme gate. Grainfather er hakket over i kvalitet. Bulldog, Brewcrafter og BB30 er i samme klasse. Nå får du også BB30 på billigsalg, så absolutt kan være verdt prisen.
 
Noen tanker/erfaringer med denne eller selskapet bak? Jeg er på utkikk etter en bryggemaskin og har kikket på bl.a grainfather og beer brew 30 automatic før jeg kom over denne. Ser ut som om den er nyutviklet og har en listepris på mellom 4000-5000kr. Bl.a en dansk nettside som selger den for 3300 danske kr.

Redigert: Etter litt mer googling så ser jeg at den likner veldig på Brewcrafter 25 (Brattberg)?.

Spesifikasjoner kopiert det engelske nettstedet: http://www.bulldogbrews.co.uk/products/bulldog-brewer.html
  • Superior quality 304 grade stainless steel construction
  • Stainless steel lid
  • Heavy duty handles for safe lifting
  • Silicone tubing for all liquid transport
  • Stainless steel ball valve outlet
  • Stainless steel Bazooka filter
  • Brushless 6W circulation pump
  • Full size malt basket for large grain bills (9 kgs max)
  • Step mashing (manual)
  • Stainless steel malt basket with heavy duty fine bottom mesh
  • Concealed electric elements for easy cleaning
  • Precise electronic temperature control via display, +/- 1°C
  • Running time set via display
  • Capacity (brewer) 30L (malt basket) 26L, finished beer 25L
  • 2.5kW heating elements, power can be adjusted via display
  • Full independent control of power, temperature and time, all via display
  • Stainless steel spiral wort chiller
  • Temperature monitoring with display during cool
  • Automatic overtemp cutout and overheat protection for max safety
  • 12 months warranty

  • 40860-bulldog-brewer-all.jpg
3300,- danske er NOK 3.999,- så må du plusse på 25% mva + frakt...
 
Nja, kan jo be DK sjappa trekke dansk mva. Og det er ikke fraktfritt his dere heller? (Billigere, helt sikkert).

Dog er det fort verdt å betale litt mer i Norge mtp garanti og ikke minst reklamasjon (som vel er 5 år for denne?)
 
Som @JEG sier; prioriter mulighetene for service/reklamasjon høyt når du kjøper produkter av dette slaget. Du bør ikke tenke at det er usannsynlig at du vil trenge dem.
 
Som @JEG sier; prioriter mulighetene for service/reklamasjon høyt når du kjøper produkter av dette slaget. Du bør ikke tenke at det er usannsynlig at du vil trenge dem.
Og det er vi helt enig i!
Når det gjelder garanti fra leverandøren av Bulldog Brewer så er denne standard internasjonal garanti på 1 år. Vi er klar over hvilke retningslinjer som gjelder, og sørger selvsagt for å holde oss innenfor dette. Noe annet er bare useriøst. Bryggerne ønsker å tilby et servicenivå og en fleksibilitet som ikke bare oppfyller det kunden forventer, men det lille ekstra.
 
Så... 5 års reklamasjon på denne?
Vi forholder oss til gjeldende lovgivning på området. Det er egentlig ikke vanskeligere enn det. Hva Bryggeland, Netthandelen, brygging.no eller andre gjør med sine produkter er det de som avgjør, men vi forventer vel egentlig at de også forholder seg til lover og regler både til forbrukere og næringslivskunder.
 
En slik brygger må vel betraktes som et produkt som skal vare vesentlig lengre enn 2 år, så da er absolutt reklamasjonsfrist 5 år (for forbrukere).
 
  • Like
Reaksjoner: JEG
Garanti og reklamasjonsrett er to forskjellige ting. Ikke for å være pirkete, men i begge tilfeller gjelder uansett at det er viktig å dokumentere evt feil, mangler, skader. Et produkt som er pakket ut og tatt i bruk er noe helt annet et som ikke er tatt i bruk, osv.

Når det er sagt, akkurat den bryggeren vi nå snakker om har solgt enormt i lanseringsperioden, så mye at neste levering først kan skje første uken i desember. (Det var skrytet).
 
Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å svare på hvor mange års reklamasjon produktet har? Dette er vel kanskje tatt med i prisberegningene (det - og kanskje norsk lov om angrefrist - er jo noe so typisk gjør produkter enda dyrere i Norge enn "nødvendig"). At det er forskjell på garanti og reklamasjon tror jeg de fleste er klar over. Det samme gjelder et ubrukt vs brukt produkt.

Ikke for å være pirkete, men synes nesten det virker som dere vil prate dere bort fra spørsmålet.
 
Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å svare på hvor mange års reklamasjon produktet har? Dette er vel kanskje tatt med i prisberegningene (det - og kanskje norsk lov om angrefrist - er jo noe so typisk gjør produkter enda dyrere i Norge enn "nødvendig"). At det er forskjell på garanti og reklamasjon tror jeg de fleste er klar over. Det samme gjelder et ubrukt vs brukt produkt.

Ikke for å være pirkete, men synes nesten det virker som dere vil prate dere bort fra spørsmålet.
Tror du enten misforstår, eller så har jeg uttrykt meg uklart her. Som norsk importør av produktet forholder vi oss til Lov om forbrukerkjøp, der er det vanskelig å prate seg bort fra en 5 års reklamasjonsrett, så fremt det er en reell reklamasjon fremsatt innen fristene for dette (angitt i lovteksten). Ved salg til næringsdrivende vil Kjøpsloven komme til anvendelse.

Håper det ga deg et klarere svar
 
  • Like
Reaksjoner: JEG
No offence. Men du svarte faktisk aldri på spørsmålet uten at noen misforstår eller at du uttrykte deg uklart. Du uttrykte deg bare aldri om det som ble spurt.
 
No offence. Men du svarte faktisk aldri på spørsmålet uten at noen misforstår eller at du uttrykte deg uklart. Du uttrykte deg bare aldri om det som ble spurt.
Svarte faktisk på det i trådinnlegg #11, selv om jeg ser at det sikkert kan oppfattes som innpakket. Beklager dette.

Case closed
 
Svarte faktisk på det i trådinnlegg #11, selv om jeg ser at det sikkert kan oppfattes som innpakket. Beklager dette.

Case closed

Nå kjenner jeg at jeg krangler litt.. Men det var forsåvidt et ja/nei spørsmål. Svaret hellet mer mot noe en politiker ville sagt :)
 
Tilbake
Topp