Automatisk flaskevasker for hjemmebryggere

Jeg driver også med utvikling av en automatisk flaskevasker som kan ta en kasse om gangen, eller rettere sagt et FastRack tray. Basert på "Manfrets bottlewasher for lazy homebrewers" En ting er iallefall sikkert, det blir ikke billig slik jeg vil ha det iallefall :-D Vil gjerne at den skal gå gjennom 3 kretsløp med; kaustik eller PBW, vann eller star san no 1 og til sist star san no 2

Leifs_Bottlewasher_v_0_8_001.jpg


Jeg har siden disse tegningene i august fått kontakt med en rørlegger som skal hjelpe meg med manifolden som blir av rustfritt stål istedenfor kobber som er nevnt ovenfor og Opentroller gutta har jo lagt ned butikken så må finne noe annet til å styre sulamitten med men prisppet blir jo det samme :)

Når jeg får tid that is...
 
Sist redigert:
Kunne tenkt meg eit stativ som tok minimum 24 flasker og passa i oppvaskmaskina. Feks, ut med korgene og inn med flaskestativet. Køyr på med det vaskeprogrammet og vaskemiddelet ein vil, i ei maskin ein allereie har. Spyling innvendig og utvendig.
 
En moderne oppvasknaskin bruker veldig lite vann, det er muligens et problem for å få vasket og skyllt gjenstander med liten åpning ordentlig
 
Hei.


Vi er 4 studenter som skal ila neste halvår lage en automatisk flaskevasker beregnet på hjemmebryggere. Mye informasjon er hentet, men for å møte et størst mulig publikum håper vi at dere hjemmebryggere kan hjelpe oss med et par spørsmål.


1. Hvor mye hadde du vært villig til å betale for en flaskevasker?
2. Hvor effektiv ser du for deg at en flaskevasker burde være for at du ville kjøpt produktet til den prisen du ser for deg i punkt 1?
3. Ville det vært et krav at den også skulle fjerne etiketter/limrester?

Kjør på med andre tanker rundt temaet. På forhånd takk.

Hvordan går prosjektet?
 
Prosjektet er ferdigstilt og sto til karakter A. Vi kan dessverre ikke presentere resultatet her da prosjektet skal arbeides med videre og forhåpentligvis kommersialiseres på et tidspunkt litt frem i tid. Kan gi en liten teaser med at maskinen vasker, skyller og desinfiserer rundt 70-80 flasker i timen!

Må takke for de innspill vi har fått, og jeg håper at dere får se flaskevaskeren til salgs på et senere tidspunkt!
 
Prosjektet er ferdigstilt og sto til karakter A. Vi kan dessverre ikke presentere resultatet her da prosjektet skal arbeides med videre og forhåpentligvis kommersialiseres på et tidspunkt litt frem i tid. Kan gi en liten teaser med at maskinen vasker, skyller og desinfiserer rundt 70-80 flasker i timen!

Må takke for de innspill vi har fått, og jeg håper at dere får se flaskevaskeren til salgs på et senere tidspunkt!

Kult, grattis!
Da ser jeg dere kanskje på kickstarter etterhvert? ;)
 
Takk. Kickstarter blir det nok ikke, men håpet er maskinen kommer i mange ølglade hjem med tiden.
 
Har allerede den, men kvaliteten på den var ikke noe særlig, ødelagt etter et par ganger, 60 grader ble tydeligvis litt for mye for den

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
 
Har allerede den, men kvaliteten på den var ikke noe særlig, ødelagt etter et par ganger, 60 grader ble tydeligvis litt for mye for den

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Greit å høre noen prøve dette. Da slipper jeg og kjøpe. Og kan heller fokusere på å lage noe lignende i kobber..
 
Tilbake
Topp