Inline temp sensor - motstrømskjøler

Hei :)
Savner av og til muligheten for å måle temp på vørteren på vei ut av motstrømskjøleren (grain father). Noen som har forslag, løsning på denne? Ser da for meg en inline løsning, som desinfiseres samtidig som selve kjøleren, med varm vørter siste 10 min.

Mvh Kent
 
Hei :)
Savner av og til muligheten for å måle temp på vørteren på vei ut av motstrømskjøleren (grain father). Noen som har forslag, løsning på denne? Ser da for meg en inline løsning, som desinfiseres samtidig som selve kjøleren, med varm vørter siste 10 min.

Mvh Kent
T stykke og sensor.? Vi bruker det på vår doble motstrømskjøler.

Sent from my D5803 using Tapatalk
 
En enkel variant er Blichmann thrumometer. Den tåler ikke desinfisering med kokende vørter, men må desinfiseres for seg selv. Jeg synes den allikevel fungerer bra.


Sent fra min D6503 via Tapatalk
 
Vi bruker en thermocouple, som vi taper på utsiden av utløpsrøret med noe isolerende rundt. En ikke altfor sur sokk går fint, siden ingenting er i kontakt med vørteren. Bommet med 0.2 grader på forrige pitching...
 
Sist redigert:
Ok, takk. Har du link til noe som passer sammen? Mvh Kent
IN-LINE THERMOMETER TEE HOME BREW BEER CHILLER MONITOR
http://s.aliexpress.com/6BFBrmmY
(from AliExpress Android)

Et lite eksempel, bruk klemringskoblinger, evt bytte ut analog sensor med annen tempsensor(pt100, thermocouple) jeg vet ikke helt hvordan kjøler på Gfather ser ut.....men klemringskoblinger, t-stykke og sensor burde være greit.

Sent from my D5803 using Tapatalk
 
En enkel variant er Blichmann thrumometer. Den tåler ikke desinfisering med kokende vørter, men må desinfiseres for seg selv. Jeg synes den allikevel fungerer bra.


Sent fra min D6503 via Tapatalk

Hmm, gjør den ikke? Jeg har hatt i min i 5-10min kok på mine 9 brygg jeg, og den funker fortsatt helt fint! Hva mener du gjør at den ikke tåler det? Og hva går evt på tryne?
 
Jeg har stappet en silikonslange (ca 10cm lang) på utløpet av motstrømskjøleren. Så har jeg kjøpt et billig elektrisk steketermometer (ca 120 på Elkjøp tror jeg) som jeg har stukket inn i sislikonslangen (som å sette en sprøyte). Fungerer knallbra. Desinfisering skjer jo samtidig med at motstrømskjøler desinfiseres.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Hmm, gjør den ikke? Jeg har hatt i min i 5-10min kok på mine 9 brygg jeg, og den funker fortsatt helt fint! Hva mener du gjør at den ikke tåler det? Og hva går evt på tryne?
Har hentet det fra Blichmann sin informasjon "Care and use". Der heter det "Clean with mild detergent only, using water that is warm but not hot, not to exceed 140°F, as this will permanently damage the liquid crystal temperature elements and cause the Thrumometer™ to lose accuracy." 140°F tilsvarer vel 60°C.
 
Tilbake
Topp