Konisk fermentering fra GF

Yep.

Forøvrig synes jeg 5000,- for 30l er helt redonculious!!
Det er ihvertfall veldig vanskelig å motivere at en sånn dunk er den beste måten å bruke 5k på å forbedre hjemmebrygget. Hos oss er det ihvertfall ganske mye annet som står først i køen.
 
Ja for meg er dette priset ut, men må si jeg liker produktet. en 60l hadde vært mer interresant.
Regner med en kan kjøle med vann i stedet for glykol på disse?
 
Det er ihvertfall veldig vanskelig å motivere at en sånn dunk er den beste måten å bruke 5k på å forbedre hjemmebrygget. Hos oss er det ihvertfall ganske mye annet som står først i køen.
For kontrollert temperatur på gjæring kommer man meget langt med et kjøleskap til 500,-, varmekabler til hundre kroner og en stc-1000 til 100 kroner. Orker man å flashe den og har man så og si full kontroll over stegene i tillegg...
 
Skal innrømme at jeg trodde de faktisk hadde integrert kjøling i enheten på en eller annen måte ved første øyekast. Høy blingfaktor men kommer nok heller til å gå for kjøleskap...
 
Nei, i konkurransen til GF folkene er det tank, dobbelkran og tempstyring.

original_one_image_title_con.png
 

Må si den lagde litt mer støy enn jeg hadde trodd...og håpet på. Hører det i klippet når han skrur den på.
 
Litt bråket den jo, kanskje det er noe man vil bygge inn eller noe. Man har den ikke på soverommet iallefall.. Men en design-greie jeg ser er at blå og rød slange burde vært plugget inn bak på kona slik at de peker nedover. Ikke rett ut til hver sin side liksom. Tar større plass og er man maks uheldig så kan man kanskje brekke de av hvis man slår borti med et kne.
 
Synes den så fin ut, men er ikke helt sikker på om jeg liker designet på kranene i bunnen av kona. Ser for meg det blir vanskelig å rengjøre skikkelig... Litt "meh" kran for å tappe øl i bunn også, synes jeg.
 
FG avlesning kan man ta med denne :)
https://tilthydrometer.com/products/brewometer

Er enig i det meste som er sagt her angående pris så er det høy inngangspris....det som jeg må si er mest forlokkende med løsningen er muligheten å kjøre flere kar med individuelle temperaturnivå. Bruker selv et kjøleskap med temperaturkontroll i dag, men blir ofte til en må planlegge godt...

så en av videoene på youtube så blir det antydet at det vil komme flere funksjoner, og det lekes med tanken på å kunne bruke kjøleren til å også kunne kjøle øl til tapping....så man kan gjøre på 2 og evt kjøle og tappe fra to enheter....blir spennende å se hvordan denne løsningen blir mottatt og hva som utvikles videre.

Når det gjelder kran i bunnen så tror jeg det er en vanesak....når man har montert/demontert og rengjort den 3-4-5 ganger, så sitter det og er relativt enkelt....
 
har sett på denne, men 16k er nok litt i det drøyeste laget, spesielt når du helst vil ha 2 gjæringskar
 
09bae17d4f35041b649475bc283612df.jpg
93c9922a7236a18eee21effc6be177dc.jpg

2a95d1011d1e8aff31c938a3e1b16343.jpg
62105a5cc9dd8c399ab0484a2e0baca2.jpg


Første inntrykk er solid konstruksjon. Isolert med dobbelvegg. Innbiller meg dette er suverent mtp temperatur. Innbygd varme. 60grader kone. Mulighet med trykksetting for overføring til fat. Tror det blir bra. Skal teste litt ved første anledning. Tanken bak og ha dump og rack/sampler i samme enhet er god. (Tenker vasking her) Virker svært lovende.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp