Modifisering av kokekjele fra Netthandelen

Har du noe handleliste, veiledning eller bilder?
Er gira på å gjøre det samme :)

Tja.. Hva har du? Netthandel kjeler og RaspberryPI?
Jeg har fått tilsendt et påbyggingskort til min raspberrypi. Dette er laget av samme karen som driver å lager det offesielle kortet til CraftbeerPI. Problemet er at kortet jeg fikk ikke fungerer som det skal. Så jeg venter fortsatt på å få løst dette. Kan hive sammen en kjapp veiledning og en handleliste når jeg har fått orden ting på.
 
Jeg bygget om min i dag. Den er veldig lik den fra netthandelen (ut i fra bildene jeg har sett).

Når jeg skrur på bryggeriet er det ingen varme.
CraftBeerPi styrer varmelementet på 1000W.
Slår jeg bryteren fra 1000 til 2500W, så kobler jeg inn varmelementet på 1500W.

Altså, SSR og CraftBeerPi Styrer 1000W og bryter styrer 1500W. Så får vi se hvordan dette fungerer i praksis. Tanken var at 1000W er nok til mesking, og at 1500 ikke er nok til koking. Da vil CBP slå av og på 1000W for å hjelpe til.
Skal kjøpe noen krympestrømper og koble det opp skikkelig før jeg tester med vann.

Du har en PID regulator. Kjør begge elementene samtidig.
 
Men hør med ham hvilken versjon av 1000+ det er. De første versjonene av SW var uten meskealgoritmen.
 
Hei!
Når jeg setter kontakten i min 60 liter fra netthandelen, kjører den kok uten at jeg trykket på displayet en gang... Er en eller annen kortslutning en plass tenker jeg. Lurer på om det går an å koble en STC-1000 på den gamle temp-føleren og bruke denne som regulator for mesking på 63-68 grader?
 
Tilbake
Topp