Cornelius og lindrkjøler på båt.

I dette finværet frister det veldig å ta med fatet ut i båten for servering av kald pils.
Vil det fungere å tappe av fatet, gjennom Lindrkjøler'n etter kjøring på fjorden? Kan vel regne med at det er noen bølger og at fatet vil bli litt ristet. Vil det bare bli skum?

Hvordan blir det med co2 på fatet? Fat står på ca 4 grader og 1,2 bar før avreise. Kan vel regne med at temp på øl går opp til 20-30 grader i løpet av helgen. Vil kullsyrenivået holde seg, eller blir det dårlig med futt?
 
Du må ha CO2 med på båten og. Lavere grunnkarbonering gir mindre problemer med skum, så forsøk grunnkarbonering på mellom 0.6 og 0.8 kanskje? Et høyt serveringstrykk når drikkingen starter medfører mindre bobling i slangene = mindre skum. Du bør da ha en kran hvor du kan redusere flowen.
 
Takker for svar.
Tar med co2 i båten ja.
Brukte lindr i fjor sommer. Måtte opp på serveringstrykk på ca 2.5 bar før det ble stabil flow i slangene.
Det er justering på flow på lindr'n.

Så du har trua på at ristede fat på sjøen fungerer?
 
Hvordan gikk dette her? Ser også på løsninger med å ta med fat ombord. Finne en kjøleboks på 12v som passer til et 9 liters fat tenker jeg kanskje er en god løsning. Men har man en løsning på 12 liters hadde det vært det beste.

Steffen
 
Så en hjemmemekka løsning på finn for en stund siden der selgeren hadde laget en varmeveksler med tynn rustfri kjølespiral oppi en sånn 12V kjøleboks som han fylte med vann, isbiter og evt. litt salt. Gjennomføringer med Ball Lock på inn og ut.
 
Tilbake
Topp