Cream Ale

Nå er flaket born på tur i posten men finnes det ris fra butikker som kan brukes ?

Hurtigris skulle funke greit, så vidt jeg veit. Jeg har i alle fall lest at folk har brukt det. Jeg er mer usikker på annen forbehandlet ris ("parboiled"), og den er vel ikke så smakløs, heller.
 
Kan bruke all ris i butikken. Ris er ris, bare ikke helt lik.
Vanlig ris må kokes for å tilgjengeliggjøre stivelsen for enzymene i malten, slik at den kan konverters til sukker.
Hurtig-risen er allerede kokt (og så frysetørret) så der er stivelsen allerede tilgjengeliggjort.

Naturris er nok litt mer craft enn polert, hvit ris :p:p
 
Kan bruke all ris i butikken. Ris er ris, bare ikke helt lik.
Vanlig ris må kokes for å tilgjengeliggjøre stivelsen for enzymene i malten, slik at den kan konverters til sukker.
Hurtig-risen er allerede kokt (og så frysetørret) så der er stivelsen allerede tilgjengeliggjort.

Naturris er nok litt mer craft enn polert, hvit ris :p:p

Jasmin og Basmatiris har vel litt «parfyme». Uten at eg klarer å kjenne forskjellen på dei to [emoji15]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Kan bruke all ris i butikken. Ris er ris, bare ikke helt lik.
Vanlig ris må kokes for å tilgjengeliggjøre stivelsen for enzymene i malten, slik at den kan konverters til sukker.
Hurtig-risen er allerede kokt (og så frysetørret) så der er stivelsen allerede tilgjengeliggjort.

Naturris er nok litt mer craft enn polert, hvit ris :p:p

Ja, men jeg forstod det som om spørsmålet gjaldt om det var ris i hyllene som kunne brukes rett i mesken, uten forkoking. Prisforskjellen på hurtigris og risflak er ikke stor, så det er sånn sett greit nok å kjøpe hurtigris i stedet. Og de fleste bruker vel uansett ikke så mye at det spiller noen særlig rolle om du kan spare noen kroner på å kjøpe den billigste hvite risen og koke den.

Naturris fra helsekosten i ølet er bare aktuelt hvis du skal sjekke en veganer:p.
 
Tilbake
Topp