Hva har du 3D printet i dag

msevland

NMKomiteen
Sentralstyre
Etterhvert som flere har 3D printere, vil det være interessant med en tråd for gode lenker, og deling av design man har laget selv.
Starter med et mini driptray som henges på Corneliusfatet og hindrer drypp-søl i kjøleskapet.
STL finnes her - MiniDripTray.stl.
884df23cf486f18d9e48f63be5663834.jpg

Design: msevland
 
Sist redigert:
Lei av å forsøke å få varmebeltet til å sitte rundt gjæringskaret.... Vel - mens jeg er uten kjøleskap, måtte jeg lage meg en løsning for dette.
Sett opp kveilen med fester på lokket for tilnærmet størrelse, og stram når den er på plass. Resten av kabelen kan nå kveiles rundt...
STL fil finnes her - Varmekabelholder.stl
e57d8165613340e53fba034b1a8a3c10.jpg
6ffb134976fd3e5e06a5407fe214a410.jpg

Design: msevland
 
Sist redigert:
Norbrygg øl-Coster. Dersom du starter med en grunnfarge, stopper utskriften og skifter filament, kan du få to farger på alle skrivere. Jeg bruker Cura og søker meg frem til hvilket lag jeg skal stoppe på, og legger inn koden M600. Da stopper printeren automatisk for skifting av filament. Etter det, starter jeg igjen. Bruker en Monoprice mini 3P
STL finnes her - NorbryggOLBrikett.stl
292b3a0edbd99ca8c2eab3cc8b236b05.jpg

Design: msevland
 
Sist redigert:
Jeg la inn i en annen tråd at Eddy hadde laget et slikt sett til meg, og vil gjengi posten her
Jeg er usikker på om Eddy fremdeles tilbyr den, men jeg er ihvertfall svært fornøyd
Dette er en 3D printet løsning for montering av tappekran direkte på fatet. Jeg har en slik, og imponerer hver gang den kommer frem. Folk elsker å tappe sitt eget øl. En Picknic gir ikke den samme følelsen. Jeg har et fastmontert tappeanlegg på bryggerommet i første etasje med to kraner, men det duger ikke når du har folk på besøk og vi sitter i stuen oppe, eller ute på verandaen. I tillegg til selve festet til Corneliuesfat, laget han også holder til gassflaske og et matchende driptray.
STL filer her
97534045e5b73ec0098785e7a5adf5e5.jpg
69c872944f21497b7ea5ddddc19c9ddd.jpg
 
Sist redigert:
Finnes det et norskt firma man kan sende inn design til som printer og sender?
3dhubs.com har en del tilknyttede leverandører i Norge, noen profesjonelle og noen gutterom. Har brukt tjenesten noen ganger, norske gutterom og to proffe i England.
 
Er slike rustfrie glassflaske adapterer til salgs fra noen som kan lage de? Har den mottrykksfylleren der jeg også... men ikke adapteren!
 
Dingseboms som jeg tenker å fylle med svamp, lime fast to magneter på og bruke som erstatning for svamp og metervis med elektrikertape for å holde/isolere tempføler mot gjæringstank.

Tanken er av en type legering som gjør at den er litt magnetisk til tross for at den er rustfri. Har ikke fått AliExpress-magnetene ennå, så har ikke fått testet denne i praksis.
 

Vedlegg

  • image-20180803_163245.jpg
    image-20180803_163245.jpg
    84,2 KB · Sett: 250
Flott om alle som deler design også lenker til STL filen. Dersom dere mangler lagringssted, kan jeg lagre den på min server.
Send da STL til brygger krøllalfa sevland punktum no
 
Sist redigert:
Mener jeg har sett noen som har laget en "fot" til oksygenflaske, men kan ikke helt huske hvor. Noen som har sett, eller har en STL fil til dette?
 
Tilbake
Topp