Hva slags humler har du på lager - og hvorfor?

Jeg vakuumpakker og fryser, og lukter på humlen når jeg tar den ut. Lukter den digg, bruker jeg den.

Enkelt å greit, vakumpakker har jeg ikke, men som alt annet bruk sansene
men når jeg vet det har ligge et par måneder føler jeg trang for å bruke opp
 
Fikk tilbud om en liten pakke mittelfreu til et slikk og ingenting, så i et svakt øyeblikk takka jeg ja. 10 kg var en større pakke enn hva jeg så for meg.. Gode tips til hva jeg kan bruke den til, bortsett fra det åpenbare, tysk pils?
Du kunne jo prøve deg på denne: https://www.deranke.be/en/bier/xx-bitter

XX Bitter er et av mine favorittøl.

Her går det med mye Hallertauer Mittelfruh, og du kan godt bruke mye mer enn i min oppskrift.. Jeg har brygget dette ølet fire/fem ganger, sist dog med egendyrket humle.

(Brewers Gold erstatter jeg med 4 mL HopShot, eller annen bitterhumle)

Tror også en single hop IPA med feks US05 kunne blitt godt, og da kan du jo kline til med en kilo humle på en 25l. batch….

2D80482A-9E26-4A0B-AA30-036F30233C14.jpeg
 
Fikk tilbud om en liten pakke mittelfreu til et slikk og ingenting, så i et svakt øyeblikk takka jeg ja. 10 kg var en større pakke enn hva jeg så for meg.. Gode tips til hva jeg kan bruke den til, bortsett fra det åpenbare, tysk pils?
Når jeg så @Einar Michelsen si oppskrift, kom jeg på at Glazentoren bruker Mittelfrüh i WP. Rimelig sikker på at du kan bruke den som bitterhumle i stedet for Saaz ;)


Ellers er det vel bare å vakumpakke i passelige enheter. Har du kjøpt billig er det nok enkelt å kvitte seg med en del av humla enten i form av bytte eller salg.
 
Jeg har denne, og er fornøyd med den.

Jeg bruker samme, og det fungerer fint. Nå er det nesten bare humle jeg bruker den til, så jeg kan ikke si noe om kvalitet ved mye bruk
 
Forbannet være disse tilbudene altså.
Betryggene å se at det at man er i godt selskap … i juleferien jobba jeg meg ned i ca 8 kg - men så kom tilbudet på brewshop, og nå har jeg i underkant av 2 kg på vei i posten. Jernhard viljestyrke hindret meg på gå gå på enda en smell på Ølbrygging.no sin kampanje nå …

Wow …en kilo Magnum … det burde vel vare en stund :D
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp