Hva har du 3D printet i dag

Norbrygg øl-Coster. Dersom du starter med en grunnfarge, stopper utskriften og skifter filament, kan du få to farger på alle skrivere. Jeg bruker Cura og søker meg frem til hvilket lag jeg skal stoppe på, og legger inn koden M600. Da stopper printeren automatisk for skifting av filament. Etter det, starter jeg igjen. Bruker en Monoprice mini 3P
STL finnes her
Litt på siden, men er du fornøyd med Monoprice Mini-printeren? Jeg har litt lyst til å prøve meg på 3D-printing, og den virker som en kompakt og enkel løsning å komme i gang med.
 
Litt på siden, men er du fornøyd med Monoprice Mini-printeren? Jeg har litt lyst til å prøve meg på 3D-printing, og den virker som en kompakt og enkel løsning å komme i gang med.
Likte den veldig bra når jeg kjøpte den, men ønsker meg nå en større.
Den er perfekt som nybegynner selv om jeg har hatt flere utfordringer med den. Det siste er at navigasjonshjulet har sluttet å virke. Den er kjent for å være stabil over tid.
Bortsett fra større printvolum, ønsker jeg ‘self levelling bed’ og to farger.
Skulle jeg kjøpt en rimelig nå, hadde jeg kanskje kjøpt en Creality Ender 3

[Edit] demonterte navigeringshjulet og blåste ut litt PLA-rester. Fungerer som nytt igjen.
 
Sist redigert:
Skulle jeg kjøpt en rimelig nå, hadde jeg kanskje kjøpt en Creality Ender 3

Jeg har en Creality 10-S4 og er godt fornøyd med den. Det store skriveområdet var den viktigste årsaken til at jeg valgte den.

Kjøpte en All metal hotend for å kunne skrive ut med polycarbonat, noe jeg ikke har somlet meg til å gjøre så langt.

Sliter litt med å få første laget fint, selv om jeg printer på Build Tak. Ekstremt mange innstillinger, så det er nok en fordel å skrive ut og teste mye.
 
Sist redigert:
Jeg har en Creality 10S4 og er godt fornøyd med den. Det store skriveområdet var den viktigste årsaken til at jeg valgte den.

Kjøpte en All metal hotend for å kunne skrive ut med polycarbonat, noe jeg ikke har somlet meg til å gjøre så langt.

Sliter litt med å få første laget fint, selv om jeg printer på Build Tak. Ekstremt mange innstillinger, så det er nok en fordel å skrive ut og teste mye.
Jeg bruker en Prusa Mk2, men er jo mye det samme. Første lag var ikke så bra som jeg ville. Så jeg kjøpte følerblad for å få høyden nøyaktig. Ble veldig bra da.
 
Godt tips, det skal jeg prøve.
Men det virker som at plata er høyere på midten, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det.
 
Dampavrenner til innsats i 100mm rør.
Dette er kun en konseptskisse, og er ikke klar for produksjon. Kommer til å ferdigstille den når jeg kommer meg i nytt hus, og får anledning til å lage nytt bryggerom.
a165d1840854901c10e5d64186f55e80.jpg
fe0adbd643ec4c091e83528b660d39b0.jpg
 
Dampavrenner til innsats i 100mm rør.
Dette er kun en konseptskisse, og er ikke klar for produksjon. Kommer til å ferdigstille den når jeg kommer meg i nytt hus, og får anledning til å lage nytt bryggerom.

Kan betateste de for deg jeg hvis du sender meg stl-filene :)

peram
 
Det visste jeg ikke. Er det bare å stikke innom og bruke printer?
Du kan booke tid på forhånd, og hvis du trenger hjelp til å sette det opp er sikkert det lurt, men ellers har det sett ut som det stort sett er en printer eller to ledig når jeg er der. Tipper du finner det hvis du googler folkeverkstedet. :)
 
Tilbake
Topp