Hva har du 3D printet i dag

Hmm.. Lurer på hva slags lisens jeg bruker? Har vel brukt det i et snaut år (?) og mener jeg valgte noe som var gratis (dvs. jeg har verken betalt noe for det, ei heller cracket versjonen). Trodde jeg hadde valgt noe privatperson/hobbybruk-aktig lisens..
 
De hadde en gratis første året-greie. Mulig det har vært gratis et år av gangen.
 
All right. Mulig jeg er innafor første året ennå da :) Lenge siden jeg har åpna det programmet dessverre... Må ta en skikkelig inntuning av printeren en dag for å komme i gang igjen..
 
Jeg bruker en student/undervisningslisens. Oppgav Oslo universitetssykehus, og alt gikk greit
 
Fikser ikke Fusion 360. Synes det er vanskelig å få til det jeg vil. Men jeg skjønner at det visstnok bare er meg...
 
Jeg ble litt skræmt her nå, hadde jobbet x antall timer med en modell, forandret nokså mye på en fil jeg hadde fra før. Syntes det var litt merkelig at jeg ikke kunne lagre, men jeg kunne eksportere så jeg regnet med at det var greit. Åpnet den så i Cura for å skrive ut, og der dukket den opprinnelige modellen opp, den jeg hadde startet med. Shit, fem timers arbeid bortkastet?

Hadde lagt merke til at det sto en knapp øverst til høyre: 'Expired: Buy Now', men programmet virket jo som normalt så jeg tenkte ikke så mye på det. Men det hadde altså gått ut på dato, og jeg tenkte at nå må jeg betale for å fortsette å bruke det. Men heldigvis, når jeg trykket på knappen kunne jeg registrere meg som privatperson, og nå er filen lagret både to og tre ganger bare for å være sikker :)

autodesk.jpg
 
hei folkens.

tenkte jeg skulle benytte meg av den kampanjen de kjører nå, men får ikke til å laste ned fusion360. Det går bare i "loop" mellom "Get it now" siden og "Select your intended use" siden selv om jeg har logget meg på. Noen som har noen tips å dele ?

peram
 
Hepp! Vurderer en 3D-printer, men er ganske grønn når det kommer til hva som er bra og hva som er shait. Jeg trenger ikke fantastisk kvalitet, kommer til å printe mest praktiske ting, minst kustverk.

Har noen erfaring med creality cr10? Ser på denne: Oppdatert Creality Cr-10S

Alle tips mottas med stor takk :)

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
 
ja, men har prøvd og opplevd det samme på windows og har ikke flere browsere å teste. Selv IE har samme mønster...

peram
Blokkerer du cookies, kanskje? Da kan du ende opp med å bli sendt i løkke, hvis cookie blir satt for et annet domene.

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
 
Hepp! Vurderer en 3D-printer, men er ganske grønn når det kommer til hva som er bra og hva som er shait. Jeg trenger ikke fantastisk kvalitet, kommer til å printe mest praktiske ting, minst kustverk.

Har noen erfaring med creality cr10? Ser på denne: Oppdatert Creality Cr-10S

Alle tips mottas med stor takk :)

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk


Jeg har cr-10s og er godt fornøyd med den, kvaliteten på utskriften er veldig bra. Kjekt med den store skriveflata på 30x30 cm og opp til 40 cm høyde. Et lite minus med stor skriveflate er at det tar litt mer tid å justere plata så den er jevn. Viftene i styreenheten lager litt bråk, men vet ikke om den bråker mer enn andre. Det går en del ledninger mellom styreenheten og skriveren, men de ligger i strømper så jeg har aldri opplevd at det har blitt noe tull med at ledninger setter seg fast under skriving. Den nye pro-modellen er mer kompakt, med styreenheten bygd under skriveplata og har derfor færre løse ledninger.

Jeg skriver ut på Buildtak, det fungerer fint så jeg har ikke prøvd å skrive ut på glassplata. Bruker stort sett PLA, men har også skrevet ut med polycarbonat, som gir mye sterkere modeller som tåler mer varme. Det krever at skriveren bygges inn for å holde temperaturen oppe, jeg har brukt en stor pappeske. Da er det faktisk en fordel å ha separat styreenhet fordi den kan settes utenfor og ikke blir for varm.
 
  • Like
Reaksjoner: Jo
Overganger fra 100mm ventilasjon til 32mm slange og dertil hørende overganger til diverse verktøy i snekkerverkstedet.

3406f9eca620e3abc869e776a2849420.jpg
47633dce5bfaa21bf0f75067e233307c.jpg
32cdf829c6908c017769ff878aa88271.jpg
b682e79c2ce8ac3cad3bb49fbb9ffd1f.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
7e991fec3a22c2acc7281ac22e4c9039.jpg


Idag og idag.. Printene er vel snart et år gamle, men de har ligget tålmodige og ventet på at deres herre skal prioritere å sette det hele sammen [emoji23][emoji1303] Nå er det i hvert fall gjort.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp