Hva har du 3D printet i dag

Joda. Men Petg sitter som rakker'n. Abs løsner, har funnet et cellulosebasert kabinett som skal testes etter hvert. Har prøvd Armadillo for print med smådetaljer som må være sterke, men det er ikke helt på høyde med Abs.

Har Creality’n, glassplate? I såfall, print aldri PETG rett på plata uten å bruke limstift eller hårspray på den. Printet selv på glass på min Tornado og dro av en stor bit glass med printet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg slet litt med å få løsnet modellene og endte opp med å varme opp plata til 60-70 grader. Da løsnet den enkelt. mulig det vil hjelpe?
Gjør det. Håpløst uten.
Har Creality’n, glassplate? I såfall, print aldri PETG rett på plata uten å bruke limstift eller hårspray på den. Printet selv på glass på min Tornado og dro av en stor bit glass med printet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Den har et spesielt materiale oppå glasset.
 
Ny 3D printer ankom i dag. 2 uker hjemmekontor... hmmmm... :)
fd51f55d87780ddb613f0d93cd4ba922.jpg
 
Respirator til bestemor:
78b857a1ea0a5ddb7a343dc8302c3ab8.jpg

Har ikke det altså, men denne livreddende maskinen er vel omtrent like avansert som et middels hjemmeelektronikkprosjekt. Keep it simple! Imponerende.
 
Det fungerte ikke så bra som jeg trodde, så jeg fikk laget hele flaskeholderen hos en som driver med 3d-printing, og den fungerer veldig bra.

Men jeg kan finne filene hvis du vil prøve.
 
OK. Jeg har tilsvarende i metall, og det fungerer ypperlig. Er flere jeg kjenner som snuser på løsningen. Har sett løsningen med flaskeholder 3D-printet, men usikker på om den passer e-bay kopier :).
 
Tegnet et tappehåndtak i full fart i går. Printet ut på ca 6 timer. Printet med gjenger og det funket utrolig bra. Tanken er å male med tavlemaling. Ble printet stående, opp-ned, så kan se på øvre høyre hjørne at det kollapset litt. Skal prøve med støtte på neste print.
 

Vedlegg

  • IMG_20201102_064028.jpg
    IMG_20201102_064028.jpg
    434,4 KB · Sett: 105
Tegnet et "tappetårn" for picnickraner med driptray for kjøleskapmontering. Det fungerer helt etter planen :)
Får du trykket krana helt åpen når de står sånn? Så snasent ut, du må gjerne ta noen flere bilder av både innsiden og utsiden om du finner tid :)
 
Får du trykket krana helt åpen når de står sånn? Så snasent ut, du må gjerne ta noen flere bilder av både innsiden og utsiden om du finner tid :)
Du tenker på å trykke den bakover ja, det er ingen problem. Jeg bruker bare å ta den forover i låst posisjon siden jeg er litt bedagelig av meg :)
Det var litt problemer med å få lastet opp her.. jeg måtte ta bildet og så ta et screenshot av det for å få det lite nok til at serveren godtok det.. Vet ikke om det er andre måter å gjøre det lettvint på?
 
Du tenker på å trykke den bakover ja, det er ingen problem. Jeg bruker bare å ta den forover i låst posisjon siden jeg er litt bedagelig av meg :)
Det var litt problemer med å få lastet opp her.. jeg måtte ta bildet og så ta et screenshot av det for å få det lite nok til at serveren godtok det.. Vet ikke om det er andre måter å gjøre det lettvint på?
Laster opp bildet av tegningen.. Driptray.gif
 
Du tenker på å trykke den bakover ja, det er ingen problem. Jeg bruker bare å ta den forover i låst posisjon siden jeg er litt bedagelig av meg :)
Det var litt problemer med å få lastet opp her.. jeg måtte ta bildet og så ta et screenshot av det for å få det lite nok til at serveren godtok det.. Vet ikke om det er andre måter å gjøre det lettvint på?
Selvfølgelig andre vei fungerer jo sikkert ypperlig, tenkte ikke på det engang. Det enkleste er nok å redusere mp på telefonen, eller som sagt ta screenshot av selve bildet. Min løsning, fordi jeg er lat er PS ende bilder til kona i messenger for så å laste de ned, da blir filene små kok til å lastes opp her. :)

Det var i alle fall en kul løsning og om det er av interesse for deg, eller noen andre med printer, er jeg interessert i en, men til 6 kraner :cool:
 
Selvfølgelig andre vei fungerer jo sikkert ypperlig, tenkte ikke på det engang. Det enkleste er nok å redusere mp på telefonen, eller som sagt ta screenshot av selve bildet. Min løsning, fordi jeg er lat er PS ende bilder til kona i messenger for så å laste de ned, da blir filene små kok til å lastes opp her. :)

Det var i alle fall en kul løsning og om det er av interesse for deg, eller noen andre med printer, er jeg interessert i en, men til 6 kraner :cool:
Det er ingen problem å lage en med 6 kraner, men de blir stående ganske tett sammen da printeren min kun tar 30x30 på flata. Eventuelt så er jo 2x3 kraner også en mulighet.
Det må kuttes litt av plasten på selve picnickranen slik at "bajonettkoblingen" vil fungere skikkelig, men det er ikke noe som går ut over selve kranen, selv om man finner ut at man skal bruke den andre plasser senere.
 
Selvfølgelig andre vei fungerer jo sikkert ypperlig, tenkte ikke på det engang. Det enkleste er nok å redusere mp på telefonen, eller som sagt ta screenshot av selve bildet. Min løsning, fordi jeg er lat er PS ende bilder til kona i messenger for så å laste de ned, da blir filene små kok til å lastes opp her. :)

Det var i alle fall en kul løsning og om det er av interesse for deg, eller noen andre med printer, er jeg interessert i en, men til 6 kraner :cool:
Litt på siden, men du kan sende til deg selv i Messenger. Kutter et ledd.
 
Det er ingen problem å lage en med 6 kraner, men de blir stående ganske tett sammen da printeren min kun tar 30x30 på flata. Eventuelt så er jo 2x3 kraner også en mulighet.
Det må kuttes litt av plasten på selve picnickranen slik at "bajonettkoblingen" vil fungere skikkelig, men det er ikke noe som går ut over selve kranen, selv om man finner ut at man skal bruke den andre plasser senere.
2x3 er absolutt en løsning jeg glatt lever med med mindre noen andre har en større en, men det å slippe å åpne kjøleskapet og følge en slange rundt omkring for å finne ut hva jeg tapper hadde vært hærlig uten å bruke 6 laken på perlick kraner.

"Det Enkle Bryggeri" syns denne type løsning er midt i blinken, som sagt om du kan ta noen bilder, evt sende en pm så jeg finner deg på fjæsboka eller noe så brenner det allerede i lommeboka mi:D
 
Tilbake
Topp