Hva har du 3D printet i dag

Dampavrenner til innsats i 100mm rør.
Dette er kun en konseptskisse, og er ikke klar for produksjon. Kommer til å ferdigstille den når jeg kommer meg i nytt hus, og får anledning til å lage nytt bryggerom.
a165d1840854901c10e5d64186f55e80.jpg
fe0adbd643ec4c091e83528b660d39b0.jpg

Har du fått testet denne, eller noe lignende konsept?
 
Har du fått testet denne, eller noe lignende konsept?
Har fått meg en større printer, men mangler det røret som går fra kjelen og opp.
Har planer om en test straks det er på plass, men bygging av bryggerom har blitt forskjøvet
Tenkte på designet senest for noen dager siden :)

Trenger noe lignende ved utgangen i veggen. Der har jeg alt jeg trenger, så jeg kan teste konseptet der…
 
Jeg bruker ballock til ballock for overføring av øl mellom fat, og ved tapping. Disse må rengjøres, og da er det styr og få tømt dem for vann. Jeg har derfor laget to ballock kontakter, en for feste på vegg, og for drenering. De passer for både øl og gass.
3D-filene ligger her: Wallmount & Drain

1632314036011.png
 
Sist redigert:
Siden jeg brygger særdeles tradisjonelt med gryter, sliter jeg innimellom med gryte-lokkene... De er alltid i veien når de ikke ligger på gryten. Jeg har skrudd inn noen kroker i veggen, men da henger de helt på skeive, og nedre del er i kontakt med veggen. Damp fra lokket renner da langs veggen og lager stygge renne-merker.
Så da var det å ta design-verktøyet i bruk og fixet utfordringen.
Festet skrives ut uten støtte. 'Pinnen' holder lokket ut fra veggen. Siden jeg har montert dem rett over grytene mine, vil damp fra lokket dryppe ned i gryta i stedet for langs vegg eller på gulv. Godt fornøyd.
Filen ligger her. Se etter Grytelokk-holder.stl
Grytelokk-holder.jpg
 
Dersom noen bruker Tri-Clamp i lokket (ikke i gryten) som jeg gjør, har man tidvis behov for å blende utgangen. Jeg har blindplugg, men ønsket et enklere alternativ. Jeg har enda ikke testet den, så det er mulig dere må bruke filament som tåler høy varme. Blindpluggen finnes her. Se etter Tri-Clamp-lokk-2.5.stl

Tri-clamp-lokk.jpg
 
Det finnes få som tåler over 100 grader C, men jeg håper at ABS vil holde formen tilstrekkelig siden det ikke er noen belastning på blind-pluggen.
Jeg er skeptisk til om de holder under kok, men jeg bruker også Tri-Clamp i utluftings-systemet / avtrekksviften, så de er også designet til bruk på mye lavere temperaturer. Tanken var også å bruke dem under lagring ol.
 
20211110_205247.jpg
Har laget en slik til Grainfather Wortometer slik at jeg slipper å flytte temp sensor. Men denne blir for varm når jeg steriliserer den med 100 grader i 10-15min. Så blir plasten myk :) og den sklir av. Uten om det så funker den supert. Så leter etter noe filament som takler 100 grader pluss.
 
Jo, jeg har flasket noen hundre flasker uten.
Men det er ikke så lett å se hva som er midt på, så flasken må som regel justeres før man presser på kapselen.
Nå kan jeg bare sette flasken på plass og vet at den står riktig.
 
Tilbake
Topp