Hva har du 3D printet i dag

Heisann! Lenge siden sist, er på jakt etter filer på 3D-print til sodastream flaske fot og gjerne holder til å ha siden av fat eller tappekran ordning til fat(cornelius) :)

Har søkt og prøvd å finne, har sendt noen meldinger til de som har sagt de har og kan utlevere filene. Er det noen som har noe sånt liggende som er villig til å dele med meg?
 
Jeg har tenkt å lage en sånn fot lenge, er så j.... lei av at de er så ustødige.
Skal prøve å få laget en fil i løpet av kvelden.
 
I en annen tråd ble det etterlyst filer for å printe en fot for sodastreamflasker, så de står stødigere. Dette har jeg tenkt på lenge uten å gjøre noe med det, har irritert meg hvor ustødige de er med regulator og slange på toppen.

Så da var det bare å sette seg ned og lage en 3d-fil og printe ut. Ble grei den, på første forsøk faktisk, det blir som regel en justering eller fem. Greit det da, tok 12 timer å skrive ut...



1670538639029.png

20221208_225927.jpg
 
Sist redigert:
Har lenge hatt planer om å dele stl filen for denne hun-hun PET adapteren, men jeg finner den ikke. Mulig jeg har slettet den. Har gCode filen til min printer…
Kobler brusflaske på Fermzilla og lavt co2 trykk mens jeg heller på humlen.
Deretter klargjort for ColdCrash om tre dager med Helium ballong
1682087122936.jpeg
 
Bruker en gammel plate i serverings-skapet fra det gamle gjæringsskapet med hull til pc-vifte.
Hullet har fått ny oppgave som co2 holder for Sodastream flasken
1697194637753.jpeg
Jeg ser ikke et poeng med å legge ut stl’n, siden designet er ultra enkelt og må tilpasses størrelsen på hullet. Legger den ut som inspirasjon :cool:
1697195165122.jpeg
 
Sist redigert:
Jeg har gjennomgått alle lenkene mine og lenker nå heller til filområdet på min server i stedet til den enkelte stl filen. Skal fungere bra :)
 
Lastet ned og printet ut en holder til SodaStream, men den passet ikke til Wassermaxx. Veldig sjeldent jeg ikke designer selv... men det måtte jeg nok en gang
Har ikke testet den første på en 'ekte' SodeStream, men legger ut begge STL'ene her: https://sevland.no/Div/3D/
Cornelius+Sodastream.stl
Cornelius+Wassermaxx.stl
Vis vedlegget 64910
Apropos - kjøpte en regulator som ligner veldig på den du har på Petit for en god stund siden og da jeg skulle prøve den nettopp fikk jeg den aldri til å forsegle. Det lå en blank, hard pakning nederst - regner med den må være der. Noen tips?
 
Apropos - kjøpte en regulator som ligner veldig på den du har på Petit for en god stund siden og da jeg skulle prøve den nettopp fikk jeg den aldri til å forsegle. Det lå en blank, hard pakning nederst - regner med den må være der. Noen tips?
Jeg hadde også problem med å skru på disse Kina-regulatorene, men fant ut av det. Skru til du hører at det kommer ut litt gass og så litt tilbake. Ta sats og skru til så hurtig du klarer. Brukte en tang eller en skiftenøkkel til å begynne med for å få godt tak, men det er egentlig ikke nødvendig.
 
Apropos - kjøpte en regulator som ligner veldig på den du har på Petit for en god stund siden og da jeg skulle prøve den nettopp fikk jeg den aldri til å forsegle. Det lå en blank, hard pakning nederst - regner med den må være der. Noen tips?
Jeg har 2 fra Petit de fungerer utmerket er bare å skru på. Fikk med en når jeg kjøpte noen greier. Denne fikk jeg ikke forseglet, mye lekkasje ved tilkobling. Etter å ha hørt med en forhandler av disse var tilbakemeldingen, stram hardere. Det hjalp.
 
Tidvis blir det litt søl inni ballock koblingene. Da blir de klissete og de krever litt kraft for å få av. Tenkte at dersom jeg setter dem åpne, er det lettere å legge dem i litt lunkent såpevann for rengjøring. Denne enkle greia håper jeg skal holde dem åpne :)
Første print kjøres nå.
Ballock Vask.jpg
1702500309669.jpeg
1702503092311.jpeg
 
Sist redigert:
Tidvis blir det litt søl inni ballock koblingene. Da blir de klissete og de krever litt kraft for å få av. Tenkte at dersom jeg setter dem åpne, er det lettere å legge dem i litt lunkent såpevann for rengjøring. Denne enkle greia håper jeg skal holde dem åpne :)
Første print kjøres nå.
Vis vedlegget 65519
Vis vedlegget 65520
Vis vedlegget 65521
Og så en slik som holder ventilen åpen :p . Litt stolt av den tegningen ......
Staget med runding må selvfølgelig gå lengre inn...

Er det mulig ?
1702503092311.jpeg-picsay.jpg
 
Jeg bruker ballock til ballock for overføring av øl mellom fat, og ved tapping. Disse må rengjøres, og da er det styr og få tømt dem for vann. Jeg har derfor laget to ballock kontakter, en for feste på vegg, og for drenering. De passer for både øl og gass.
3D-filene ligger her: Wallmount & Drain

Vis vedlegget 53667
Og så en slik som holder ventilen åpen :p . Litt stolt av den tegningen ......
Staget med runding må selvfølgelig gå lengre inn...

Er det mulig ?
Vis vedlegget 65523
Da bruker jeg heller propp som vist i post #165
 
Tilbake
Topp